Gå til innhold

Bærbare dataer i sikkerhetskontroll...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Da jeg tok fly hjem fra Oreo al Serio i Bergamo i Italia, ble jeg bedt om å åpne min bærbare data. Vekommende i kontrollen tørket av tastaturet, bare en feiende bevegelse, med en klut/serviett/et-eller-annet, og så fikk jeg beskjed om at det var greit.

Hva var det godt for? Narkosjekk? Smittevern? Teknisk feil? Skjønte ikke helt hensikten. Enlighten me...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat et svar på ditt spm men men..

Da jeg var å fløy måtte jeg ta ut batteriet for å vise at jeg ikke hadde gjemt noen kniv under det. Men er enig i at det var merkelig å "vaske" tastaturet på den måten..

Skrevet

Kansje italienerne er opptatte av at ting skal se pent ut når du kommer hjem fra landet deres? Aner ikke jeg, merkelig prosedyre

Skrevet

Kluten var sikkert satt inn med et middel som bytter farge, slik som de gjør med q-tipsene i CSI for å finne spor etter blod. Kluten finner da sikkert spor etter sprengstoff eller no sånt.

Gjest Frosk
Skrevet

Har opplevd dette på et par forskjellige flyplasser - de ser visstnok etter spor av eksplosiver / kjemikalier.

Skrevet

Dette har jeg opplevd også, med min Nintendo DS! :fnise: Det var ikke måte på hvor nøye de skulle undersøke den med den lille "kluten".

Gjest LanaLane
Skrevet

Har sett på tv at de gjør dette blant annet for å sjekke etter narkotika. Er visst blitt mer og mer vanlig å presse kokain nedi tastaturet.

Skrevet
Dette har jeg opplevd også, med min Nintendo DS! :fnise: Det var ikke måte på hvor nøye de skulle undersøke den med den lille "kluten".

fy søren, en bombe i en Nintendo DS må være verdens mest ironiske våpen ever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...