sersiv Skrevet 5. mars 2009 #41 Skrevet 5. mars 2009 Jeg tror ikke jeg kjenner noen av type mann som gjør det, dessverre. For all del, han hjelper da til med husarbeid, men ikke uoppfordret. Gjør igrunn ikke så mye, da jeg har lagt meg for vane å lage liste til oss begge, noe vi er godt fornøyd med begge to. Synes han har flere positive sider og gode kvaliteter enn jeg finner negative og dårlige. Jeg har en fantastisk kjæreste som gjør mye i huset. Han ser å gjøre ting uten at jeg sierr noe!! Jeg synes at dere skal prate sammen og finne ut det sammen hva dere syns jeg. Det er jo slik at bryllup koster en del. Skal selv gifte meg i juli og ser at det er masse uforutsette utgifter som kommer etterhvert. Greit med ganske stabil økonomi når man skal arrangere bryllup :gjeiper:
eleit Skrevet 5. mars 2009 #42 Skrevet 5. mars 2009 Jo, forstår godt at du vil ha litt tilbakemelidinger rundt det hele, og forum er jo fantastisk! Selvfølgelig får vi mange kommentarer på at vi (og da spesielt jeg) er for unge. Jeg hadde egentlig trodd at det skulle bli verre og at det ar flere som kom til å ha argumenter. Hovedargumentet til de som mener at vi er for unge er vel egentlig at man skal oppleve ting å nyte det å være ung. Men, for min del så tror jeg ikke det at vi gifter oss vil forandre no på hva vi har muligheter til å gjøre og oppleve. For forholdet vårt og følelsene er jo de samme, og der vi er nå ville det uansett vært uaktuelt for meg å legge ut på lange reiser, eller flytte osv uten han. Vi vil jo uansett være sammen og oppleve ting sammen, så jeg føler at det at vi gifter oss bare vil gi oss mere muligheter! Det enkelte også spør om er hvordan man kan være så sikker på at vi kommer til å være sammen resten av livet når man er så unge. Ingen kan vite med 100% sikkerhet hvordan framtiden vil være, uansett hvor gamle man er. Så naiv er jeg selvfølgelig ikke. Men, man kan med 100% sikkerhet vite hva man ønsker for framtiden, og også at man er villig til å gjøre alt som står i sin makt for å klare nettop det. Vi vet i alle fall det at vi aldri har tatt et eneste valg tidligere i livet som vi har vært så sikker på! Men alt i alt, så er det veldig få negative tilbakemeldigner på det at vi skal gifte oss unge. Mange blir selvfølgelig veldig overrasket med en gang man forteller det, men de aller fleste kommer bare positive tilbakemelidinger! Hadde ikke lest alle kommentarene når jeg skrev det første inlegget, og forstår bedre nå hvor du står! Det du sier om at det i deres familie er valig å gifte seg i 30 årene, synes jeg ikke du skal bry deg alt for sterkt om. Noen må jo snu trenden Men, gjør kanskje at tanken på å gifte seg ung trenger litt mer modningstid da.. Min forlovede er ferdig utdannet (høgskole) nå til våren, og har et yrke hvor han er garantert jobb. Har halvannet år med sykdom bak meg, en prosess som har styrket forholdet, og gjort oss enda mer sikre på hva vil. Men, det har jo gjort at jeg enda har mye igjen før jeg har en utdannelse i boks. Så, det hjelper veldig å vite det at han er ferdig når vi gifter oss.
Nelliie Skrevet 16. mars 2009 #43 Skrevet 16. mars 2009 Hei Godt å se/lese om unge bruder. Jeg var selv 20 når jeg giftet meg i fjor sommer, min mann 23. Som alle andre sier, man er jo selv klar over at man er ung. Har ikke fått noen negative kommentarer og jeg bare ELSKER "The married life" Det er viktig å se på ekteskapet som noe man må jobbe for å holde ved like. Som mange andre ting i livet, er det ikke alltid at man flyver på en rosa sky!! Ting vil dukke opp etterhvert. Men så lenge man har kjærlighet til hverandre, er flinke til å kommunisere og ikke minst villige til å ordne ting på beste måte, så har man iallefall et godt utgangspunkt Det er så viktig!! Når det kommer til økonomi og sånn så kan det være godt å ha unnagjort skole/utdanning, i allefall for vår del. Når alt kommer til alt, så er vi alle forskjellige. Men vi har det heeelt fantastisk! Absolutt og anbefale :rødme:
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 16. mars 2009 #44 Skrevet 16. mars 2009 Min mann og jeg var 22 da vi giftet oss. Har snart sølvbryllup nå. Synes dere skal ta det litt med ro, men som noen foreslår er det lurt å begynne å spare litt. Snakk også med foreldrene deres om at dere har lyst til å gifte dere etterhvert og ønsker dere et skikkelig bryllup. De vil sikkert gjerne være med og spleise, og det er godt for dem å få tid til å sette av noen kroner også. I mellomtiden kan du ta vare på det du finner av gode ideer som du har lyst til å bruke i ditt bryllup og sette dem inn i en perm/ mappe på PC'n. Dersom det skulle skje at du blir gravid underveis, kan det jo bli en liten brudepike eller brudesvenn.
GlaJenta88 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #45 Skrevet 19. mars 2009 Hei Godt å se/lese om unge bruder. Jeg var selv 20 når jeg giftet meg i fjor sommer, min mann 23. Som alle andre sier, man er jo selv klar over at man er ung. Har ikke fått noen negative kommentarer og jeg bare ELSKER "The married life" Det er viktig å se på ekteskapet som noe man må jobbe for å holde ved like. Som mange andre ting i livet, er det ikke alltid at man flyver på en rosa sky!! Ting vil dukke opp etterhvert. Men så lenge man har kjærlighet til hverandre, er flinke til å kommunisere og ikke minst villige til å ordne ting på beste måte, så har man iallefall et godt utgangspunkt Det er så viktig!! Når det kommer til økonomi og sånn så kan det være godt å ha unnagjort skole/utdanning, i allefall for vår del. Når alt kommer til alt, så er vi alle forskjellige. Men vi har det heeelt fantastisk! Absolutt og anbefale :rødme: Så koselig med tilbakemelding! Det er klart at ekteskapet og det generelle samlivet krever en del jobb, men det er jeg jo klar over etter over fem år med gutten Slik jeg forstår på de fleste her, så er det igrunn ikke de store praktiske forskjellene på samlivet som samboere og som ektepar. Det er igrunn bare festen og markeringen ved selve bryllupet som skiller. I tillegg til følelsen av samhold man antakeligvis får via felles etternavn osv. Hva slags utdanning rakk du å bli ferdig med ved 20 års alder da? Min mann og jeg var 22 da vi giftet oss. Har snart sølvbryllup nå. Synes dere skal ta det litt med ro, men som noen foreslår er det lurt å begynne å spare litt. Snakk også med foreldrene deres om at dere har lyst til å gifte dere etterhvert og ønsker dere et skikkelig bryllup. De vil sikkert gjerne være med og spleise, og det er godt for dem å få tid til å sette av noen kroner også. I mellomtiden kan du ta vare på det du finner av gode ideer som du har lyst til å bruke i ditt bryllup og sette dem inn i en perm/ mappe på PC'n. Dersom det skulle skje at du blir gravid underveis, kan det jo bli en liten brudepike eller brudesvenn. Så koselig melding! Og gratulerer med snart 25 års ekteskap! Jeg har startet på en mappe nå, med masse tanker og idéer rundt det hele. Det virker som det jeg har planlagt til nå ikke blir så dyrt heller igrunn. Så det var jo veldig positivt å oppdage! Har også utarbeidet en midlertidig gjesteliste Mine foreldre kan tenkes å ha "lyst" til å være med å spleise, mens hans foreldre er jeg noe mer skeptiske til. De er selv bare samboere, og jeg har en svigermor som ikke ser poenget med å gifte seg. Vi har jo snakket litt løst om det hjemme hos dem før, så de vet jo at vi har tenkt over det i alle fall. Likevel så vil jeg ikke sette igang med noe av dette før vi har kommet opp i den totalsummen på egenhånd. Det er kjempefint og flott om vi har slektinger som vil være med å betale festen, men det er ikke noe jeg forventer. I utgangspunktet så hadde jeg tenkt meg både én og to unger før jeg ville gifte meg Likevel så blir man jo litt "bitt av basillen" når man henger inne på forum som dette. Inne på "Diverse" har jeg skrevet opp "Brudepike/brudesvenn: Tja, har vi ikke egne barn, så vil kanskje nevøen være brudesvenn." Så jeg har jo lagt hele scenariet en stund frem i tid, da nevøen vår er 4 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå