Gå til innhold

bil på gass - noen erfaringer?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi titter på biler og så nå en bil på gass. Er det noen som har erfaringer med dette - både på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt gassdrift på en GMC Yukon (samme bil som en Suburban) en stund nå, desverre kan jeg ikke beholde den bilen lengre. Men jeg kan love deg at jeg kommer til å skaffe en akkurat likedan så fort som mulig igjen.

Vi snakker her om en bensinmotor på 6 liter slagvolum, 300 hestekrefter, godt over 2 tonn bil med firehjulsdrift og plass til en middels barnehage innvendig. Likevel er kostnaden på høyde med en Ford Focus, jeg merker ingen enorm effekttap på å kjøre med gass kontra bensin. Og miljøfordelen er absolutt enorm.

Noen direkte problemer har ikke jeg opplevd bortsett fra et havari ved et tilfelle hvor en magnetventil sa takk og farvel. Merkeverkstedet brukte litt tid for å få peiling på hva dette gikk i, men alt ordnet seg til sist. Ut over det så gir jeg såklart fra meg en del bagasjeromskapasitet i og med at gasstanken på min var montert rett bak baksetet, i bagasjerommet.

Ellers har det bare vært fryd og kos.

Har aldri hatt noe strev med å finne fyllestasjoner, og skulle det ikke dukke opp når jeg trenger det så går bilen fremdeles på bensin.

Vær oppmerksom på at en del ettermonterte gassanlegg kan være av eldre type, og ikke ha like god inntjening på forbruk som en del nyere modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...