Lemming Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Kommunen her har nå satt av noe penger til en ungdomsbase for ungdommer over grunnskolealder. Målgruppen er de mellom 16 og 30 år, et lokale hvor man kan samles eller holde arrangementer osv. Jeg synes dette er et godt tiltak, da dette er en veldig liten kommune, omtrent uten fritidstilbuder til ungdom. Her er bygdekino annen hver torsdag, og ellers lite for ungdommen å ta seg til. Ikveld skal det være idèmyldring hvor man kan komme med forslag til hva pengene skal brukes til. Jeg ble først klar over dette møtet idag, så har ikke kommet på så mange ideer enda, og tenkte kanskje noen her hadde noen tanker om det? Hva kan pengene brukes til? Hva bør finnes i et slikt lokale? Hvilke arrangementer kan man foreslå?
Gjest Dulcis Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Her i byen har vi også et såkalt "ungdommens hus". Har ikke vært der på lenge, men husker at det var populært med både biljard og playstation. Ellers var det svært populært med en scene hvor de hadde kjøpt inn en del av utstyr som mikrofoner, trommer, noen gitarer, keyboard, osv, noe nytt, men mest kjøpt brukt for en billig penge. Scenen brukes også da til kvelder der de lokale ungdommene kan vise seg fram litt, eller bare ha det amatørmessig gøy med å prøve seg. En vegg der man kan selv lage graffiti har også vært populært til tider. Mange sofagrupper og en liten kiosk er en klar slager. Alt jeg kan komme på akkurat nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå