Gå til innhold

Middag med kjøttdeig


Gjest Wind

Anbefalte innlegg

Sambo og jeg har totalt jernteppe, og har ingen andre idéer enn Dolmio, men det er ikke så lenge vi hadde det sist. Vi skal ha pitapizza i morgen, og vil derfor unngå noe med tacokrydder eller salsa (bruker salsa som tomatsaus). Dette utelukker jo taco, wraps, burritos og flere slike ting, men samtidig er sambo veldig oppsatt på å ha noe med kjøttdeig. Er det noen som har noen tips? :sukk:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burger hadde vi forrige uke, og jeg er lite glad i kjøttkaker. Skulle sikkert sagt det, men det er ikke alt man husker på.

Kunne jo selvsagt stekt karbonader med egg, eller noe. Hmm. :klø:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. Har du en god oppskrift? Aldri hørt om det før. :) Egentlig har vi vel bestemt oss for å lage noe fra Rachael Rays program, men tips kan jo komme godt med senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg har aldri brukt oppskrift, og den har derfor blitt forskjellig fra gang til gang. Jeg har stekt kjøttdeigen, tilsatt rotgrønnsaker i små terninger, tomatpuré, og noe av det følgende: worcestershiresaus (soyasaus kan sikkert også brukes), kraft, vin (eventuelt vann), laurbærblad og tørket timian, salt og pepper, og latt det koke en liten stund. Deretter har jeg hatt det over i en ildfast form av passende størrelse, og hatt potetstappe (eventuelt med eggeplomme i) på toppen, og stekt i ovnen på 180 grader i en halvtimes tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili con carne er kjempegodt :)

Finnes vel en god del gryteretter også som kan lages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå husker jeg at RR lagde noe slikt en gang. Takk for tipset! :)

Det har du rett i, trixis. Rart hvordan man glemmer slikt. >.<

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Enkel pastasaus:

Stek kjøttdeig med (rød)løk og hvitløk, ha oppi hakkede hermetiske tomater og salt, pepper, basilikum, timian og oregano. Ha spaghetti eller annen pasta til. Kjempegodt! Og veldig enkelt. Jeg har gjerne sopp oppi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...