Gå til innhold

For dere med svære hengepupper

Fremhevede innlegg

Gjest Janna
Skrevet

Leste i et blad en reportasje om brystplastikk/operasjoner.

Der sto det at alle kvinner med 27 cm og mer fra halsgropen til brystvortene kan søke om brystreduksjon på statens regning.

For å forebygge ryggproblemer, antar jeg.

Greit å vite?....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*løper og måler*

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva ble det til starfish?

Skrevet

Dette var nytt... flere som må ut og måle her... :hoho:

... og kvalifiserer med glans ... Kanskje noe å tenke på :ler:

Skrevet

*lurer på om det gjelder når en vanlig c-cup strekker seg så langt også*

Skrevet
alle kvinner med 27 cm og mer fra halsgropen til brystvortene kan søke om brystreduksjon på statens regning.

Hahaha....skal tenke på det, den dagen navelen plasserer seg midt i mellom brystvortene :oops:

Innen den tid så skal ingen lege fikse noe her nei.

Desuten så har jeg hørt at tunge og laaange bryster er knallbra "rynkefjerner"

Når du blir du gammel, og får masse rynker i ansiktet og på halsen.... Kast BH'en :hoho:

Gjest prestekrage
Skrevet

Heisann! Ville bare fortelle at dere som ønsker en slik operasjon ikke trenger å tenke så på cm... de viktigste kriteriene er smerter og ubehag.

men det har også mye å si at brystene skal stå i samsvar med resten av kroppen...

Ble selv operert i april ( på universitetssykehuset i nordnorge- Tromsø)

. Gikk da fra f ned til c. Og legen som opererte meg sa at bare jeg går ned litt til skal jeg legges under kniven igjen. Da skal jeg ned til B samt at de skal pynte på dem.

Og for dette har jeg betalt kr. 90 ( og det var egenandelen for taxien hjem etter operasjonen).

Så hvis du går med tanker om å få utført en brysreduksjon snakk med legen din. Få han til å henvise deg til et sykehus. Anbefaler deg så til å ta kontakt med "fritt sykehusvalg"- for det er voldsomme ventetider på noen sykehus. ( vet av egenerfaring at Tynset og Namsos har korte ventelister)

Ønsker dere lykke til!!!! Tro meg: det er en helt ny hverdag med mindre pupper.....

(bare å ta kontakt hvis du vil ha flere tips, har noe du lurer på)

Gjest Poirot
Skrevet

... men jeg vil så gjerne kunne amme senere i livet...

Gjest prestekrage
Skrevet

i de fleste tilfeller bevarer man muligheten til å amme etter operasjonen. Det de gjør er bare å forkorte den "kanalen" hvor melken kommer igjennom.

men jeg tror legene ikke vil garantere denne muligheten. men alle de jeg snakket med i forkant av operasjone har ammet etterpå...

Gjest Poirot
Skrevet
i de fleste tilfeller bevarer man muligheten til å amme etter operasjonen. Det de gjør er bare å forkorte den "kanalen" hvor melken kommer igjennom.

men jeg tror legene ikke vil garantere denne muligheten. men alle de jeg snakket med i forkant av operasjone har ammet etterpå...

Jeg har hørt leger sier 80 % kan. Har imidlertid diskutert temaet med andre på nett, og INGEN av de har kunnet amme, på tross av at alle ahr fått beskjed av legen om at de fleste kan.

Målte forresten, jeg har 28,5cm... Ganske mye for en på 1,5m...

Gjest Mayamor
Skrevet

Kanskje et alternativ når jeg har fått de barna jeg vil ha...

Før det: utelukket...

Har hørt flere med gode erfaringer som var ferdig med amming etc...

Og like mange dårlige erfaringer for dem som fikk barn etterpå...

Jeg er ikke villig til å ta sjangsen... :-?

Mayamor

Skrevet
Det de gjør er bare å forkorte den "kanalen" hvor melken kommer igjennom.

Her kan det vel være greit å nevne at det ikke er en kanal melken kommer i, men hele brystet er et nettverk av melkekjertler og kanaler. Ganske mye jobb å få alle de kanalene sydd sammen riktig :o

Gjest prestekrage
Skrevet

oki. sa det bare sånn jeg forsto det når legen min forklarte det. (mulig at jeg ikke fulgte med så nøye) For meg var det ikke så viktig at de reddet ammemuliheten. Ammet ikke veslemor, skla ikke ha flere barn, og det viktigste for meg var faktisk at jeg kunne få leve uten rygg og nakkeplagene.

Ofte må man ofre noe. Men forstå meg riktig, jeg har full forståelse for de som er bekymret for å miste den muligheten.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmmm......

Målte 27 cm MED bh på!!!

Tror ikke jeg tør å måle uten :hoho:

Kanskje jeg burde fått gjort noe med "air-bagene" mine?! :P :-? :lol:

Skrevet

Målte 31 cm med bh på :o

Snakk og saggepupper, tror jeg venter til jeg har fått evt. barn!

Men da har vel bh stroppene gnagd meg langt inn på kragebeina. :hoho::lol:

Sambo er veldig glade i dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...