Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Hei. Ja tittelen sier vel sitt. er dette farlig? kan man få nedsatt fruktbarhet av slike vanncyster på eggstokkene? Hilsen bekymret
Pusemamma Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Små vanncyster på eggstokkene er ganske vanlig og noen ganger sprekker de av seg selv. Vanlig å få rett før mens. Tror ikke de er vanlige og fjerne så sant de ikke skaper problemer. Hvis du er bekymret så er det best og kontakte legen og slik at du får en avklaring på ditt problem så slipper du og bekymre deg.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Små vanncyster på eggstokkene er ganske vanlig og noen ganger sprekker de av seg selv. Vanlig å få rett før mens. Tror ikke de er vanlige og fjerne så sant de ikke skaper problemer. Hvis du er bekymret så er det best og kontakte legen og slik at du får en avklaring på ditt problem så slipper du og bekymre deg. Jeg hadde en cyste som sprakk for litt siden og det gjorde så vondt at jeg ble sendt på sykehus for de trodde jeg hadde blindtarm bettennelse, og da hadde jeg flere cyster på begge eggstokkene og den ene 3 cm stor. Og de sa det ikke var noe farlig.. Men har lest at det kan nedsette fruktbarheten? Er det sant??
Pusemamma Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Det er ikke bra og lese til alt på nettet da det er mange ulike informasjoner som ligger der. ang fruktbarhet så har det vel litt og si om man får betennelse og hva type cyster man har. Men jeg vil anbefale deg og snakke med legen, for du får sikker masse svar som gjør deg forvirret. Når vanncystene sprekker kan det gjøre veldig vondt, dette vet jeg siden jeg har små vanncyster fra tid til annen selv.
Avalon Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Da min mor var 18-19 fikk hun fjernet et vanncyste fra den ene eggstokken, cysten var på størrelse med en garpefrukt. Etter det hadde hun kun en fungerende eggstokk. En venninne hadde en vanncyste som sprakk, på sykehuset fikk hun beskjed om at hun nå bare hadde en fungerende eggstokk. Kommer nok an på hvor store de er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå