Gå til innhold

den franske riviera


Gjest re

Anbefalte innlegg

hei!

jeg og mannen min snakker om å ta årets sommerferie ved den franske rivieraen! noen tips til steder eller hva vi bør få med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvilken type ferie dere vil ha da.

Dersom dere vil ha en koselig og avslappende ferie, anbefaler jeg Juan Les Pins mellom Antibes og Nice. Det er en utrolig koselig og liten by med strand, restauranter, barer og nattklubber. Det er vel en typisk ''syden-plass'', men uten halve Norge samlet på én plass. :ler:

Derfra kan dere komme dere til Monaco på 30-40 minutter (med bil) og Nice på 10 minutter (med bil). Cannes er heller ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ønsker en avslappende kjærstepar-ferie ja... men en mulighet er jo å leie bil kanskje, og kjøre litt rundt!? monaco hadde vært stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Juan les Pins perfekt for dere! :Nikke: Jeg kan jo legge til at det var der min kjære fridde til meg. :sjenert:

Vi leier alltid bil når vi er i Frankrike, det er kjempegreit. Dere kan også kjøre til Provence fra Rivieraen, noe jeg alltid har hatt lyst til, men som vi aldri får tid til.

Monaco er kjempestas, men for min del holder det for én kveld slik vi pleier å gjøre. Rusle på kaien og se på svære båter, fine biler og spise på en uterestaurant. Kjempekoselig og nyyydelig i solnedgangen. :rødme: (Beklager, jeg har bare litt mangel på sol og sommer for tiden. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Amelie_*

Fly til nice - Norwegian har ofte billige billetter. Anbefaler tog i stedet for bil. Raskere, mer behagelig, billigere og tryggere, og man slipper det marerittet parkering kan være, særlig i Monaco.

Mine favoritter langs Rivieraen;

- Nice. Jeg elsker virkelig Nice, mye å gjøre, gode restauranter, flott å slappe av med en bok å borgområdet, jogge langs Promenade de Anglais...

- Antibes. Veldig koselig. Litt søvningere enn Nice. Pleier å bo i Nice og heller ta en dag eller to i Antibes.

- Monaco. Bør besøkes, men vil ikke anbefale å bo her. Det er et virkelig facinerende sted, veldig annerledes. Det holder med en dagstur, så har du sett det meste.

- Eze. Liten landsby en liten busstur fra Nice. Det er også mange hyggelige "fjellandsbyer" litt inn i landet, har besøkt et par av dem, men husker ikke navn nå. Veldig greit å ta bussen fra bystasjonen. (Eventuelt bil om dere er litt tryggere bak rattet enn meg=)

- Enig i personen over meg - Juan Les Pins (gangavstand fra Antibes) er flott. Mitt inntrykk er imdilertid at det er noe vanskeligere å få rimelige hoteller her, da plassen er mindre og populær. Mulig jeg har vært uheldig.

- VilleFrance Sur Mer. Kun en kort togtur fra Nice. Mindre plass, mange som har feriehus her.

- Ta turen over til Italia - San Remo er veldig koselig.

Mer skuffende besøk.

- Cannes. Jeg likte ikke byen overhodet. Er knapt kjent for noe annet enn filmfestivalen. Så godt som hele stranden er privat.

- St.Tropez. Verdt et besøk, men ikke min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...