Gå til innhold

Reiser til New York City 16.juni


Hønemora

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg og 3 andre reiser til NY 16.juni og skal være der i 10 dager. Men vi har tenkt å være i NY city de 3 første nettene, og de 2 siste, eller omvendt.

Så har vi tenkt å leige oss en bil, og reise litt rundt for å se litt mer. Noen so har noe å anbefale så ville jeg blitt veldig happy.... :)

Endret av Hønemora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg og 3 andre reiser til NY 16.juni og skal være der i 10 dager. Men vi har tenkt å være i NY city de 3 første nettene, og de 2 siste, eller omvendt.

Så har vi tenkt å leige oss en bil, og reise litt rundt for å se litt mer. Noen so har noe å anbefale så ville jeg blitt veldig happy.... :)

Jeg har bodd i NY men har desverre aldri leid bil. Hvor tenker dere å reise rundt?

Hvis det var meg hadde jeg tatt Amtrak heller, toget. kjempekjapt, ikke dyrt og går "over alt" og man kan sitte og kikke ut på samme måte som i bil. Man kan også bestille sånn billett som man hopper av og på når man vil. Men jeg ser jo sjarmen i å kjøre rundt i USA, så klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, men du forresten, jeg innbiller meg at det enkleste vil være å finne bilutleie i New Jersey, pga beliggenhet og kanskje pris. Det er kjempeenkelt å komme seg fra Manhattan til New Jersey med buss eller tog. (eller taxi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tenkt så mye på hvor vi vil, for vi ble enig om at vi ikke ville være i NY city under hele oppholdet i går :)

Men ser der noen andre byer som ikke ligger så langt i frå NY som Washington, Boston osv....

Grunnen til at vi vil ha bil er fordi da kan vi stoppe når vi finner noe på veien :)

Men vi skal innom Orange County Choppers da :) De har vel en butikk inne i NY City, men vil helst ut til verkstedet :)

Men er det noe du anbefaler oss å oppleve i Ny da? Sånn bortsett fra de mest kjente attraksjonene? :)

Endret av Hønemora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tenkt så mye på hvor vi vil, for vi ble enig om at vi ikke ville være i NY city under hele oppholdet i går :)

Men ser der noen andre byer som ikke ligger så langt i frå NY som Washington, Boston osv....

Grunnen til at vi vil ha bil er fordi da kan vi stoppe når vi finner noe på veien så kan vi bare stoppe :)

Men vi skal innom Orange County Choppers da :) De har vel en butikk inne i NYCity, men vil helst ut til verkstedet :)

Men er det noe du anbefaler oss å oppleve i Ny da? Sånn bortsett fra de mest kjente attraksjonene? :)

Det er jammen vanskelig å si hva man må få med seg på 3 dager, hehe. Og favorittgreiene mine i new york er muligens ting ikke alle andre har like mye glede av, men jeg kan jo ramse dem opp likevel:

- Greenwich Village, hvor gjengen i Friends "bodde", rolig og ekte New York-feeling

- Musikalkvelder: Se et Broadway-stykke og gå på Stardust etterpå, en restaurant/50 talls-diner i gåavstand fra Times Square (de fleste store musikalene er rundt her) med broadway-sangere som ikke har jobb for øyeblikket som jobber som servitører. De synger og danser på bordene og mens de serverer dere, det er som å sitte midt i en musikal, det er utrolig gøy!

- Central Park er jo fantastisk. Gå inn i parken fra 5th Avenue, da får dere både med dere de svære, luksuriøse gatene og butikkene (bl.a. tiffanys) og hotellet fra Home Alone 2, i tillegg til at det er hester i vogn her som tar dere med inn i parken.

Ta gjerne en luretur innom Home Alone-hotellet også, jeg gikk inn i lobbyen og det er noe av det fineste jeg har sett.

- Spis pizza! :D

- Shopping er bra i SoHo og i området rundt Union Square. Men kjøp så lite dere kan i NY, det er utrolig dyrt i forhold til andre steder.

- Med mindre dere har masssse penger til å bruke på taxi, kjøp en 3 dagersbillett til subwayen. Men den tar litt tid å forstå seg på (synes i hvert fall jeg, hehe) så for å unngå frustrasjon og sløsing av tid kan taxi være like greit :)

- Jeg har aldri tatt en sånn turistbuss, men jeg tror jeg ville gjort det hvis jeg kun hadde 3 dager i byen. Ta turistbussen den første dagen, da får dere en skikkelig oversikt over hva som finnes og hva dere vil se og ikke bare turistboken anbefaler, så kan dere ta taxi/subway til de stedene dere vil henge mer de neste 2 dagene.

- Basketballkamp i Madison Square Garden? :)

Nå kommer jeg ikke på mer.... :P

Forøvrig er det ikke særlig langt fra New York til Washington DC heller, kanskje dere burde tatt en tur dit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene :) Skal skrive de ned så jeg har de...

Vi skal være i New York i 5 dager totalt(3 dager når vi kommer, og 2 dager når vi drar eller omvendt) ... Så har litt bedre tid enn bare 3 dager :)

Skal reise at med en som har vært i NY før på skoletur, så han vet litt fra før av ang Subway ol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, om så er for å bare spare litt tid kunne dere faktisk tatt toget til washington, og leie bil der og kjøre den opp til new york (og litt rundt new york). Er vel sånn at man kan leie innenfor et selskap som er i begge byer.

Da får dere både sett ting fra toget som dere ikke får sett i bil, og ting fra bilen som dere ikke får sett fra toget, + dere sparer masse tid, det er jo win-win :)

Jeg kjørte med buss fra new york til south carolina på to dager, det var kjempekjekt, da fikk vi litt av den southern feelingen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...