Gå til innhold

Hva er dette???!!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Adina Madeleine

Er dette en utspekulert form for mobilreklame? Jeg er superskeptisk til det meste, så dette syns jeg lukter lang vei:

Fikk en sms om at min mobil er trukket ut til å motta en 1000 kroners pris (for en formulering). Og så var der en internettlink og en pinkode. Gikk inn på siden, nyskjerrig som jeg er. Da måtte man fylle ut navn, etc. FØR man fikk vite noe som helst. Bare om denne premien. Så i "vilkår" at det var et av fem smykker man kunne velge!!!

Hva i huleste er dette for svindel og bedrag??? Har dere fått en slik melding???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk den i kveld jeg også......... :-?

Fylte ut alt jeg også,og så "premiene".........

Nei,ellers takk.

Dette juggelet kan jeg klare meg uten! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg har fått, og mamma har fått. Jeg tolket det slik at de ville ha deg til å kjøpe en tjeneste (nettrelatert, skjønte ikke så mye av det), også fikk du da dette verdifulle *host* smykket til en verdi av 1000 kroner. Jadda. :roll:

Tror jeg klarer meg uten det smykket, jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi ringte meg rimelig hysterisk glad i dag og ba meg fikse dette på nettet for henne. "Jeg har vunnet 1000kr, jippi" liksom.

Jeg gikk inn, og det var akkurat som du forklarte nu.

Fjuks og bedrag, tydeligvis.... Måtte sende ferdigfrankert til England og greier for å få det...

Aner ikke hvordan venninna mi fikk dette...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det er ikke denne SMS'n som det har vært advart mot? Jeg fikk også noe lignende - men bare slettet den. Den advarslen jeg fikk på forhånd (OG som jeg tror jeg har sett en tråd om her på KG) går ut på at man IKKE må taste noe PIN-kode for da vil ditt tlf.nr. bli "misbrukt"...........

Jeg vet jo ikke om dette er den samme meldinga da............ men hvem var avsender på denne SMS'n da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke den samme. Men sikkert bare tull dette og ja som så mye annet vi får tikkende inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Forburkerrådet er dette ulovlig markedsføring, og NetCom mener de har fått tak i nummerene med ulovlig hacking i en eller annen database. (iflg NRK Dagsrevyen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine
I følge Forburkerrådet er dette ulovlig markedsføring' date=' og NetCom mener de har fått tak i nummerene med ulovlig hacking i en eller annen database. (iflg NRK Dagsrevyen)[/quote']

Jøss. Så ikke dagsrevyen. Så de hadde en egen sak om det? Kunne tenke meg at det var noe slikt, fordi jeg har aldri fått reklame på mobilen før. Lurte på hvor de fikk nummeret mitt fra... :o

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på hvor de fikk nummeret mitt fra... :o

Adina M.

Det lurer NetCom på også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Fikk denne mailen fra IT avd på jobben:

"Ikke svar på følgende SMS:

Hvis du får følgende SMS melding ... om at ditt mobilnr er trukket ut til å få en "gave" .....verdi 1000 og det henvises til siden www.dysonic.com Meldingen kommer fra " 5541"

Dette er bare lureri for å oppnå tilgang til mobilnr ... etc, masse info som man skal legge inn ( bl.a. PINKODE ..)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...