Gå til innhold

indisk gryte

Fremhevede innlegg

Gjest namnam
Skrevet

Hei

Jeg skal lage indisk mat( eeeelsker det) til 12 stk............tenkte det kunne vere godt med ei kyllinggryte....noen som har ei god oppskrift med mye smak? Skal også lage potetraita og chutney til.....mmmmmm:-) og kanskje prøve meg på nanbrød........er det vanskelig mon tru?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den siste der så god ut!!

Gjest namnam
Skrevet

Hei :-)

Vil bare si tuuusen takk - blir så glad når jeg får så gode svar på innlegg jeg:))

Gleder meg til å lage indisk mat.......mmm. Takktakk

Gjest Gjest
Skrevet
Hei

Jeg skal lage indisk mat( eeeelsker det) til 12 stk............tenkte det kunne vere godt med ei kyllinggryte....noen som har ei god oppskrift med mye smak? Skal også lage potetraita og chutney til.....mmmmmm:-) og kanskje prøve meg på nanbrød........er det vanskelig mon tru?

Que? :klø:

Hva var det som var vanskelig å forstå, Ludovie?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en ca. oppskrift som blir kjempegod. Det er kanskje litt juks å bruke karripasta i stedet for å riste, blande og knuse sitt eget krydder, men enkelt og godt er det. Jeg bruker hot karripasta (indisk, ikke thai!)

Nok til to sultne

2 kyllingfileter

Marinade:

2 fed hvitløk

1 ss hakket ingefær

1 ts chilipulver

1 ts garam masala

1 ss nøytral matolje

Saus:

1 ss nøytral matolje

1 løk

1-2 gulrøtter

1-2 ss karripasta (Pataks Hot Curry)

1 boks hermetiske tomater

1 boks kokosmelk, evt 1 beger matyoghurt, creme fraiche eller fløte

2 ss rosiner

Salt og pepper

Begynn med å dele kyllingen i strimler. Lag marinade ved å finhakke hvitløk og ingefær, bland i oljen og tilsett chili og garam masala. Legg kyllingen i marinaden og la den marinere i ca 30 min.

Finhakk løken og del gulrøttene i passende biter.

Stek kyllingen og marinaden og legg til side. I samme gryte, stek løken til den blir myk og tilsett gulrøttene og karripastaen. Stek videre i ca 5 min. Tilsett de hermetiske tomatene og kokosmelken. La dette koke i ca 20 minutter før kyllingen tilsettes. Smak til med salt og pepper. Serveres med ris og nan-brød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...