Gå til innhold

Hva skjer med magen min?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

vet ikke hvordan jeg skal forklare, men vi får starte.

I det siste har jeg vært en del kvalm, spesielt når jeg drikker alkohol. Blir full av såog si veldig lite i forhold til hva jeg normalt tåler, blir også så dårlig at jeg spyr. Og jeg spyr kanskje vanligvis 1 gang i året. Nå har jeg vært kvalm i 2 dager, akkurat som det svir i magesekken. Er ikke alle dager jeg klarer å spise noe fordi jeg er så kvalm. Har heller ikke hatt mensen på 2 mnd nå (har tatt test da). Kan dette være tegn på noe?

Kan nevnes at jeg jobber i restaurantbransjen, der mye jobbing, mye stress, lite mat og søvn er vanlig..

Ps! har til og med blitt spurt mange ganger om jeg er gravid, for magen min har vært veldig oppblåst de siste månedene.

Endret av mee mee
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kom deg til lege - det kan være tegn på alvorlig sykdom. Høres ut som det kan være magesår og stress, men noen av symptomene kan skyldes enda mer alvorlige ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes forøvrig at du bør be om time raskt, det er ikke meningen en skal gå rundt med slike plager og vente på ordinær time.

Skrevet

Hørtes ikke bra ut, er enig med de andre at det høres ut som magesår og stress. Spiser du sunt og reglemessig? Jeg har begynt å drikke biola til frokost og synes magen min er blitt mye mer "rolig" etter det, men jeg hadde heller ikke de plagene du nevner. Kom deg til legen og få tatt en skikkelig undersøkelse.

Gjest Miley
Skrevet

Begynnende magesår? Jeg ville bestilt legetime ganske så kjapt, før det blir verre.

Gjest Gjest
Skrevet

... og unngå alkohol, og helst tobakk og kaffe også inntil videre. Det gjør vondt verre. Prøv å drikke melk, for å se om det lindrer. Men se å komme deg til lege!

Gjest Gjest_anka_*
Skrevet

Jeg hadde noen lignende symptomer, og det var betennelse i spiserøret. Bestill time hos lege, så sender sikkert han/hun deg til gastroskopi. Kamera gjennom munnen og ned i magen - utrolig ekkelt, men helt nødvendig for å få diagnose (og medisiner:-).

Hold deg unna alt med syre.....alkohol (spes vin), cola, juice (spes appelsin).... Kjøp gaviscon på apoteket, mulig det virker. Spis regelmessig og ikke stress. Hvis du har magesår eller betennelse i spiserøret, får du medisin (nexium) på blå resept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...