Gjest Gjest_Elin_* Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg skal til legen i morgen, for å ta ut kobberspiralen jeg har, og sette inn hormonspiral. Nå har det seg sånn at jeg ikke er helt ferdig med mensen enda... Må jeg flytte legetimen, eller går det bra likevel? Noen som vet?? Kan selvfølgelig ringe legen i morgen tidlig og høre, men gruer meg litt til dette, og vil gjerne vite i dag om jeg skal "psyke meg opp" til legetimen eller ikke.
Avalon Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Hei. Jeg skal til legen i morgen, for å ta ut kobberspiralen jeg har, og sette inn hormonspiral. Nå har det seg sånn at jeg ikke er helt ferdig med mensen enda... Må jeg flytte legetimen, eller går det bra likevel? Noen som vet?? Kan selvfølgelig ringe legen i morgen tidlig og høre, men gruer meg litt til dette, og vil gjerne vite i dag om jeg skal "psyke meg opp" til legetimen eller ikke. ved en vanlig GU skal det ikke være noe problem, men du kan jo ringe og høre for sikkerhetsskyld
Gjest hopeful Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 Ikke anbefalt å bytte spiral under mensen. Ellers er vanlig GU også best å gjennomføre når man ikke har menstruasjon.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Hvis du er helt på slutten av mensen så kan du fint få satt inn en ny spiral, det anbefales at man gjør det like etter mens for da er man sikker på at man ikke er gravid og livmorhalsen har fortsatt litt åpning.
Gjest fastlegen Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Det går helt fint. Hvis mensen er på slutten og blødningen ikke svært kraftig, er det helt greit å bytte spiral. Det går som regel bra å ta en celleprøve eller annet som skal gjøres også. Jeg har satt inn/byttet noen hundre spiraler- lurer på hva "hopeful" har for dokumentasjon på at dette ikke skal gjøres under menstruasjon? Det var nemlig nytt for meg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå