Gjest Gjest_Lilje_* Skrevet 1. mars 2009 #1 Skrevet 1. mars 2009 For ca et halvt år siden flyttet vi inn i et nytt hus. Alt vel og bra, men jeg synes det blir så utrolig mye fortere støvete her. Vi har varmekabler i hele 1 etg så jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre. I tillegg til dette synes jeg støvet er litt annerledes enn de vi bodde før, det er ikke bare hybelkaniner liksom, men det er skikkelig støv liksom, kan ikke helt forklare hvordan det er. Noen som kan forklare hvorfor det blir sånt støv?
Karoline Skrevet 1. mars 2009 #2 Skrevet 1. mars 2009 Varmekabler er nok noe av forklaringen. Forholdene utenfor huset ditt kan også være noe av forklaringen. Jeg har i flere omganger bodd på steder med mye sand (Jæren bl.a) og da har det blitt mer støv inne, enn når jeg har bodd andre steder.
Gjest Gjest_Bambi_* Skrevet 1. mars 2009 #3 Skrevet 1. mars 2009 For ca et halvt år siden flyttet vi inn i et nytt hus. Alt vel og bra, men jeg synes det blir så utrolig mye fortere støvete her. Vi har varmekabler i hele 1 etg så jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre. I tillegg til dette synes jeg støvet er litt annerledes enn de vi bodde før, det er ikke bare hybelkaniner liksom, men det er skikkelig støv liksom, kan ikke helt forklare hvordan det er. Noen som kan forklare hvorfor det blir sånt støv? Jeg hiver meg med på tråden din. Er også plaget av støv. Skjønner ikke hvor det kommer i fra, da jeg rengjør regelmessig. I mitt tilfelle er det snakk om at kluten blir helt svart etter å ha tørket over møbler, vinduskarm og pyntegjenstander. Fatter ikke at det kan bli så støvete på et par dager mellom hver rengjøringsrunde.
Gjest Yihaa Skrevet 1. mars 2009 #4 Skrevet 1. mars 2009 Hvis den blir svart, er det vel forurensning som sigarettrøk eller eksos, kanskje? Da jeg bodde midt i Oslo, ble kluten svart. Nå bor jeg "på landet" og her er det bare vanlig grått støv, kluten blir aldri svart uansett hvor lenge/kort tid det går mellom rengjøringen.
Bomull Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 Sort støv kan være eksos ja Men hvis du ikke bor i nærheten av sterk trafikkert vei, industri etc kan det kanskje komme fra en pipe som ikke er helt tett?
Gjest Gjest_Bambi_* Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Sort støv kan være eksos ja Smarte jenter dere er Jeg tror dere har løst mitt problem, nemmelig EKSOS. Det har jeg aldri tenkt på før det ble nevnt. Hmmmm... flere av mine vinduer vender ut mot p-plassen og der er konstant biler som står på tomgang. .
Gjest Deception Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 Huff, jeg bodde engang ut mot en trafikert gate, og under vinduet som vendte mot gaten, var gulvet helt dekket av svart, seigt asfaltstøv som det krevdes sterke vaskemidler for å fjerne, uansett hvor ofte jeg vasket. Jeg vil anta det er en miks av asfalt og eksos hos deg?
Gjest Gjest_Lilje_* Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 takker for alle svar. Det går endel fly over her, kan det ha noe med saken å gjøre ?? Blir ganske støvete på kluten her og ja, når jeg feks tørker over salongbordet, ble aldri det tidligere.
nissejenta Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 Samme her! Dagen etter at jeg har vasket overflatene på badet så ligger det et lag med støv der igjen. Skjønner ikke hvor det kommer fra da jeg bor på et lite trafikkert boligområde og ikke fyrer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå