Gå til innhold

isjas/"isjas" uten smerte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste par ukene opplevd at det ene beinet blir numment/"tungt" særlig når jeg sitter i enkelte stillinger - det går fort bort når jeg går, virker det som (merker det forsåvidt også når jeg ligger på én side, men går bort med en gang når jeg legger meg i andre stillinger), og av og til ved fysisk anstrengelse (skiturer - ikke noe problem i fysisk forholdsvis aktiv jobb hvor jeg går mye, eller ellers). Av flere årsaker mistenker jeg at jeg har ligget feil; jeg slet med søvnløshet i tiden før dette oppsto pga smerter et annet sted i kroppen (diagnostisert), og lå nok både anstrengt og merkelig - det med beinet debuterte ca samtidig med at jeg fikk sove igjen (på medisiner) tror jeg... Følelsen er mest borte bakpå beinet, og noen ganger helt ned i foten.

Det jeg lurer på er om dette er/likner på isjas, eller at man kan ha en "mindre" skiveutglidning/sammenklemming e.l som ikke gjør vondt relatert til denne nerven?

Jeg vet jo at liknende symptomer kan være tegn på nevrologisk eller autoimmun sykdom osv, men ettersom dette opptrådde akkurat i den ovenfor beskrevne sammenhengen og jeg ikke kan huske å ha hatt liknende symptomer tidligere er jeg i utgangspunktet ikke så bekymret for dét. Skal til lege mandag og kommer til å ta det opp da, men er bare litt interessert i å høre andres erfaringer. Jeg synes forøvrig det har blitt bedre på de par ukene som har gått, men merker det om jeg sitter lenge på en vond stol e.l. Og er litt bekymret for evt forverring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...