Gå til innhold

Har lyst til å ta GU

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

er det noe vits i å ta GU når jeg har passert 20-tallet uten å ha hatt sex?.. Er redd for underlivskreft..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er det noe vits i å ta GU når jeg har passert 20-tallet uten å ha hatt sex?.. Er redd for underlivskreft..

Klart du kan ta GU om du føler for det selv om du er jomfru :)

Men husk å si at du er jomfur sånn at de ikke kommer med det største spekulumet! De har mindre for dem som er jomfru eller fremdeles har "jomfuhinnen" i behold.

Gjest Gjest_Vila_*
Skrevet

Du trenger ikke å ta undersøkelse hvis du ikke er seksuelt aktiv. Men det er jo teit å gå rundt å være nervøs, bare gjør det og så er du ferdig med det.

Skrevet

Det er ikke alle typer underlivskreft som skyldes HPV/seksuell aktivitet. Dessuten kan det være greit å undersøke sånn helt generelt, man kan jo finne andre "feil" også?

Gjest hopeful
Skrevet

Hvis man ikke er seksuelt aktiv kan man vente med GU til man er 25 år (da bør alle ta og gjenta hvert tredje år). Men du har noen i familien som har hatt denne type kreft ville jeg spurt legen min og jeg burde ta før, og/eller oftere enn hvert tredje år!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...