Gjest hjelphjelp Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg hører man stapper en luftslange ned i halsen ved operasjon. Jeg har ekstrem angst mot pinner og rør ned i halsen, og kan jeg be om at det gis bedøvende slik at jeg ikke kjenner noe?
Hinata Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg hører man stapper en luftslange ned i halsen ved operasjon. Jeg har ekstrem angst mot pinner og rør ned i halsen, og kan jeg be om at det gis bedøvende slik at jeg ikke kjenner noe? Tror man gjør det etter at du har sovna, og tas vel ut i det du begynner å våkne til igjen..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Jeg hører man stapper en luftslange ned i halsen ved operasjon. Jeg har ekstrem angst mot pinner og rør ned i halsen, og kan jeg be om at det gis bedøvende slik at jeg ikke kjenner noe? Du får jo sovemiddel på maske og/ eller i venflonen først da, de begynner jo ikke å intubere våkne personer. Du merker ingenting til det, muligens bare litt sårhet i halsen når du våkner.
Lilith Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Du får jo sovemiddel på maske og/ eller i venflonen først da, de begynner jo ikke å intubere våkne personer. Du merker ingenting til det, muligens bare litt sårhet i halsen når du våkner. Jepp Går så bra, så!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 På sykehuset i Stavanger før operasjon, var de klønete og satte kanylen i feil slik at narkosen gjennom kanylen gjorde vondt. Dernest presset de ned slangen i luftveiene før jeg hadde sovnet inn, og dette måtte de avbryte, fordi kanylen måtte settes på riktig slik at det ikke gjorde vondt for meg (!), og etter at den var riktig på plass kunne de fortsette å sette ned slanger i lungene. Fy flaten så klønete personale! Håper andre slipper å oppleve dette...kanylen skal alltid riktig i slik at pasienten ikke merker at narkosen kommer. Og slanger ned i luftveiene skal nedi når pasienten ikke merker det...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 På sykehuset i Stavanger før operasjon, var de klønete og satte kanylen i feil slik at narkosen gjennom kanylen gjorde vondt. Dernest presset de ned slangen i luftveiene før jeg hadde sovnet inn, og dette måtte de avbryte, fordi kanylen måtte settes på riktig slik at det ikke gjorde vondt for meg (!), og etter at den var riktig på plass kunne de fortsette å sette ned slanger i lungene. Fy flaten så klønete personale! Håper andre slipper å oppleve dette...kanylen skal alltid riktig i slik at pasienten ikke merker at narkosen kommer. Og slanger ned i luftveiene skal nedi når pasienten ikke merker det... Her har jeg bare en ting å si : bullshit. Om dette skjedde ville de gitt deg narkose på maske veldig fort, slik at du ikke merket noenting. Og anestesipersonellet på operasjonssaler er ikke mye klønete.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Jeg lurer på om jeg ble intubert da jeg fjernet mandlene nå nylig jeg Gjør de alltid det? Må jo ha vært litt klønete for dem med slangen i veien, når de holdt på i halsen min.
Gjest Løve66 Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Jeg lurer på om jeg ble intubert da jeg fjernet mandlene nå nylig jeg Gjør de alltid det? Må jo ha vært litt klønete for dem med slangen i veien, når de holdt på i halsen min. Nei - de gjør ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Jeg lurer på om jeg ble intubert da jeg fjernet mandlene nå nylig jeg Gjør de alltid det? Må jo ha vært litt klønete for dem med slangen i veien, når de holdt på i halsen min. Man kan også intuberes gjennom nesen.
Kirin Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Jeg tror ikke jeg ble intubert da jeg var i narkose. Ingen sa noe om det verken før eller etterpå, og jeg merket ingenting i halsen. Mulig det avhenger av varigheten på inngrepet?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #11 Skrevet 28. februar 2009 Jeg tror ikke jeg ble intubert da jeg var i narkose. Ingen sa noe om det verken før eller etterpå, og jeg merket ingenting i halsen. Mulig det avhenger av varigheten på inngrepet? Det kommer an på type inngrep.
Kirin Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 Det kommer an på type inngrep. Ja, det gjør det sikkert. Nå sa ikke trådstarter noe om type inngrep h*n skal igjennom, så da tenkte jeg å dele min erfaring.
Arwen Skrevet 28. februar 2009 #13 Skrevet 28. februar 2009 Jeg er redd narkose av litt andre grunner enn det over her og fikk en bra forklaring på alle måtene de overvåker deg på sist jeg fikk. Synes det høres vanvittig ut at de skal ha puttet en slange i halsen på noen før de har sovnet. Har fått utrolig mange kanyler i det siste også, og alle har blitt dobbeltsjekket og skylt med saltvann før de har brukt de til medisiner.
Gjest StockDama Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 Som sier før her også, du er ikke våken når det settes inn, og du er ikke våken når det taes ut. Its like it never happend =D Om du ikke har vært i narkose før, så gled deg. Følelsen man får akkurat når de injiserer narkosen er fantastisk behagelig, og når man våkner er det som om man har hatt verdens beste søvn. Har blitt kuttet opp mange ganger, er like behagelig hver gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå