Gå til innhold

Gravid med p-piller?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Går på p-piller og har gjort det noen år. Etter at jeg fant drømmekjæresten for ca 2 mnd siden har vi selvfølgelig hatt mye sex :rødme: men når jeg skulle ha mensen for snart 3 uker siden fikk jeg ingen bløding... Har aldri opplevd dette før, og er litt fortvila nå! Jeg gikk på penicillin for en stund tilbake og da brukte vi kondom ettsom at penicillin-kuren kunne nedsette effekten på p-pillene, men opplevde aldri at den sprakk. Lurer nå fryktelig på om jeg er gravid siden menstusjonen uteble, og hva jeg evt. skal gjøre med dette?!? :sukk: Ønsker jo selvfølgelig barn, men bare ikke enda! Er bare 20, og har ikke hatt noen seiøse forhold før dette.

Kan jeg ta graviditetstest nå, eller er det for tidlig? Og hvilken gir det sikreste resultatet?

Noen som har råd til meg? :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er tre uker siden du skulle hatt mensen er det ikke for tidlig å ta en graviditetstest. Noen ganger kan mensen utebli selv om man ikke er gravid, men alltid tryggest å sjekke. Hvis du har tatt pillene rett er det ganske usannsynlig at du er gravid, de fleste som blir gravid på p-piller har glemt en, ikke gjort ting rett etter å ha glemt en pille osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...