Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Hva har man på seg i dåp? Hva er mest passende?
Pjukset Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg syns det meste er passende, så lenge det er pentøy. Noen går i bunad, noen i skjørt og bluse, andre i penbukse og bluse etc.
ToveM Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Normale penklær, altså ikke jeans og T-skjorte. Men det er vel normalt å pynte seg litt i en barnedåp
Pjukset Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Normale penklær, altså ikke jeans og T-skjorte. Men det er vel normalt å pynte seg litt i en barnedåp
angeleyes Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 I min familie går de som har bunad i det, mens resten har på seg annet pentøy. Tror dette er normalt for de fleste.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 For meg er ikke bunad noe som er pent. Derfor er bunad utelukket fra enhver anledning. Da jeg var fadder i fjor hadde jeg på meg en pent strikket Ralp Lauren kjole med kort ermer og knelengde med pene sko til.
Pjukset Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 For meg er ikke bunad noe som er pent. Derfor er bunad utelukket fra enhver anledning. Da jeg var fadder i fjor hadde jeg på meg en pent strikket Ralp Lauren kjole med kort ermer og knelengde med pene sko til. Så når skal man bruke bunad da, hvis man ikke skal bruke det til spesielle anledninger? :klø: 1
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #9 Skrevet 1. mars 2009 Bunad er fint i den forstand at det representerer geografisk tilhørighet og historie i fylket/regionen man kommer fra, så det er viktig. Ved offentlige anledninger som er i forbindelse med skole, kommune, fylke, stat og utenlandsbesøk kan bunad være fint! Og i bryllup på bondelandet. :-) Men i dåp, selskap og bryllup i byene blir det fryktelig usexy med bunad. Da er det kjekt med en drakt, skjørt, kjole eller annet designeraktig.
Pjukset Skrevet 1. mars 2009 #10 Skrevet 1. mars 2009 Men i dåp, selskap og bryllup i byene blir det fryktelig usexy med bunad. Da er det kjekt med en drakt, skjørt, kjole eller annet designeraktig. Man går da ikke med bunad for å være sexy
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #11 Skrevet 1. mars 2009 For meg er ikke bunad noe som er pent. Derfor er bunad utelukket fra enhver anledning. Da jeg var fadder i fjor hadde jeg på meg en pent strikket Ralp Lauren kjole med kort ermer og knelengde med pene sko til. Hvem er Ralp Lauren?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 1. mars 2009 #12 Skrevet 1. mars 2009 (endret) I barnedåp har man på seg pent tøy. Gjerne bunad eller andre kjoler, men også pene buker. Endret 1. mars 2009 av Strix
Gjest Wind Skrevet 1. mars 2009 #13 Skrevet 1. mars 2009 (endret) I barnedåp har man på seg pent tøy. Gjerne bunad eller andre kjoler, men også bene buker. Hva? Pentøy, ja, som de andre her sier. Bunad, kjole, skjørt, osv. Endret 1. mars 2009 av Strix
Pjukset Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 Hva? Du klarte vel å forstå at det var rene bukSer h*n mente
Gjest Wind Skrevet 1. mars 2009 #15 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Du klarte vel å forstå at det var rene bukSer h*n mente Jeg håper hun mente pene bukser, faktisk. Gikk jeg glipp av noe ironi nå? Endret 1. mars 2009 av Wind
Pjukset Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 Jeg håper hun mente pene bukser, faktisk. Gikk jeg glipp av noe ironi nå? Pokker, skrivefeil. Jeg mente pene bukser så klart
Gjest Wind Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Pokker, skrivefeil. Jeg mente pene bukser så klart
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #19 Skrevet 2. mars 2009 Det kommer også an på hvor man er! Jeg er vant til at man bruker bunad/dress/pentøy i dåp, men var i en dåp i Sverige en gang hvor foreldrene begge hadde på seg olabukser, faren hadde "pynta" seg med en rutete flanellskjorte (han går vanligvis i sorte t-skjorter med bandnavn)... Jeg var glad jeg ikke hadde på meg bunaden min da, ja...
GlaJenta88 Skrevet 2. mars 2009 #20 Skrevet 2. mars 2009 Som de andre sier. Pentøy. Kjole og dress for eksempel. Skjørt og bluse etc. Det blir på samme måte som ved julaften og familienyttårs for meg. Litt viktig at det ikke er for "sexy" synes jeg da.. Altså ikke finne en lårkort kjole med dypest utringning. Mener da jeg i alle fall Bunad er jo klar, hvis man har det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå