Gå til innhold

Kyllinglår


Hårek

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage noe av kyllinglår i kveld og tenkte å lage noe jeg ikke har prøvd før.

Tenkte å legge kyllinglårene på rist over en form med grønnsaker / poteter og gjerne hermetiske tomater.

Noen som har en oppskrift på noe slikt, evt litt innspill til krydder og annet som kan være godt å putte i formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er godt med tradisjonelle grønnsaker som løk i båter, gulrøtter, sellerirot (eller stangselleri), poteter i båter, hvitløk... neper i sesongen... og av urter som passer til pleier jeg vel egentlig mest å bruke timian, salvie og/eller rosmarin (godt om du har tomater også). Det er også godt med erter og (mini)gulrøtter i form. Ha litt olje og kanskje også smør i formen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Jeg ville uansett oppskrift ikke hatt kyllinglårene på rist, men i lag med grønnsaker. Da får smak av de ulike elementene trekke fra hverandre og det blir godt :)

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo for sent for i kveld (regner jeg da med?), men kan komme med et oppskrifttips likevel :)

Kyllinglår

Squash (skjæres i ca en cm tykke skiver)

Tomat (deles i to)

Sjampinjong (kan deles i to om de er store)

Løk (i båter)

I tillegg lager jeg marinade av olje, soyasaus, hvitløk (masse), pepper og urter. denne kan lårene marineres i først (om man har tid, går bra uten også), også har jeg den over grønnsakene og kyllingen.

Stekes på 200 grader i ca en halvtime (eller litt mer, spørs på størrelsen på kyllingstykkene). Godt med ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! (og noterer)

I dag ble det enkelt og greit stekte kyllinglår (penslet med diverse) , potetbåter, bernaise og broccoli. Enkelt, godt, men litt kjedelig. Tar gjerne med meg flere tips til neste gang vi skal lage noe med kyllinglår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...