Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal lage noe av kyllinglår i kveld og tenkte å lage noe jeg ikke har prøvd før.

Tenkte å legge kyllinglårene på rist over en form med grønnsaker / poteter og gjerne hermetiske tomater.

Noen som har en oppskrift på noe slikt, evt litt innspill til krydder og annet som kan være godt å putte i formen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er godt med tradisjonelle grønnsaker som løk i båter, gulrøtter, sellerirot (eller stangselleri), poteter i båter, hvitløk... neper i sesongen... og av urter som passer til pleier jeg vel egentlig mest å bruke timian, salvie og/eller rosmarin (godt om du har tomater også). Det er også godt med erter og (mini)gulrøtter i form. Ha litt olje og kanskje også smør i formen :)

Gjest nextlife
Skrevet (endret)

Jeg ville uansett oppskrift ikke hatt kyllinglårene på rist, men i lag med grønnsaker. Da får smak av de ulike elementene trekke fra hverandre og det blir godt :)

Endret av nextlife
Skrevet

Dette er jo for sent for i kveld (regner jeg da med?), men kan komme med et oppskrifttips likevel :)

Kyllinglår

Squash (skjæres i ca en cm tykke skiver)

Tomat (deles i to)

Sjampinjong (kan deles i to om de er store)

Løk (i båter)

I tillegg lager jeg marinade av olje, soyasaus, hvitløk (masse), pepper og urter. denne kan lårene marineres i først (om man har tid, går bra uten også), også har jeg den over grønnsakene og kyllingen.

Stekes på 200 grader i ca en halvtime (eller litt mer, spørs på størrelsen på kyllingstykkene). Godt med ris.

Skrevet

Takker! (og noterer)

I dag ble det enkelt og greit stekte kyllinglår (penslet med diverse) , potetbåter, bernaise og broccoli. Enkelt, godt, men litt kjedelig. Tar gjerne med meg flere tips til neste gang vi skal lage noe med kyllinglår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...