Gå til innhold

Bahia Feliz med Star Tour


tingeling

Anbefalte innlegg

Vi har reservert (dvs at vi fremdeles kan avbestille uten kostnader) 2 uker til Bahia Feliz med Star Tour i sommer. Er det noen som har vært der og kan fortelle hvordan det var?

Familien består av to voksne, storebror på 3,5 år og lillesøster (baby). Vi har vært på Gran Canaria flere ganger før, men ikke ved Bahia Feliz. Hotellet heter Leiligheter Playa Feliz.

Det jeg lurer på er:

  • Hvordan er stranden?
  • Hvordan er maten på hotellet? Dvs lønner det seg med feks halvpensjon?
  • Er det andre restauranter/ kafeer i gangavstand enn de som ligger på hotellområdet?

Før vi fikk barn hadde dette definitivt ikke vært drømmeferien, men vi trenger å dra et sted hvor 3 åringen kan ha det gøy uten å måtte underholdes av oss voksne hvert sekund, så vi trenger andre barn. Og været på Gran Canaria er ideelt, siden det alltid er fint, men ikke for varmt.

Håper at noen har erfaringer som de vil dele :)

Endret av tingeling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg har vært der, uten barn riktignok. Bahia feliz er en eneste turistmaskin på godt og vondt. Her finner du alt du trenger på et lite område. Det er noen restauranter rundt på området der så du må ikke nødvendigvis ha helpensjon på hotellet. Det er også noen små butikker og litt sånt. Maten på hotellet var helt ålreit, hverken mer eller mindre. For min del ble det veldig ensformig med den buffeten.

Stranden er helt grei, men vil ikke tro det er noe særlig for et barn på 3,5 år med tanke på bading, bygge sandslott og sånt er selvfølgelig helt glimrende. Det er ikke noen lang sandstrand der, den forholdsvis liten. Dessuten blir det litt dypt for en liten småtass. De fleste holder seg i bassenget som er stort og fint for barna.

Jeg har ikke barn selv, men det er sikkert helt ålreit å reise dit med så små barn. Man unngår jo mye stress i når man har alt på ett sted. På en annen side blir det kanskje litt kjedelig i 2 hele uker. Det er et stykke til andre steder man kan spise osv. Så vidt jeg husker er vel Playa del Ingles det nærmeste, og der er det jo ikke akkurat sjarmerende..tvert imot.

Jeg ser at du har vært på Gran Canaria før så du vet jo hva du drar til, men jeg for min del hadde nok valgt et annet reisemål. Det er jo litt OK å kunne spise litt forskjellige steder og sånt når man skal være borte i 2 uker. Dessuten syns jeg ikke stranden var noe særlig og vannet er litt kaldt. Myye deiligere i middelhavet hvor det er litt varmere i vannet og strendene finere, f.eks Mallorca. Det finnes helt sikkert flotte familiehoteller med masse aktiviteter for barn der også hvor man ikke blir like "isolert".

:briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der for 15 år siden, så svarene er kanskje ikke helt relevante. Husker det som et veldig ok sted da vi var små, foreldrene mine var også veldig fornøyd med denne ferien. Lurer på om det er en del større der nå, at det er bygd ut mer rundt området. Alt var på et sted, kort gangavstand til et ok utvalg av typisk syden-restauranter, stille og rolig på kveldene.

- Vi gikk ut og spiste både til lunsj og middag, så halvpensjon har jeg ikke greie på. Ok mat for barn, lurer på om det gikk i pizza og pommes frites for oss.

- Ikke noe god strand, vi var bare ved basseng. Bassenget ved Playa Feliz er lite, men veldig hyggelig og rolig. Men det er et annet basseng på området som er mye større, veldig gøy da man var barn.

Som gjesten over meg er jeg ikke noen stor fan av Gran Canaria, men trur Bahia Feliz kan være et helt ok sted om man primært vil ha sol, fri og bad, og et praktisk sted med små barn. Slenger meg også på gjesten over i at Middelhavsferiene er de store favorittene fra da jeg var liten, og det er også her jeg velger å dra som voksen dersom jeg bare skal ha sol og bad en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Var der da det hotellet dere skal være på var helt nytt, altså sommeren 2000. Stranden er pitteliten, bassenget som tilhører hotellet er også ganske lite. Barnebassenget er nesten ikke-eksisterende, så om dere skal reise i fellesferien, ville jeg ha valgt et annet sted.

Pluss for flere valgmuligheter når det gjelder spisesteder, en ok lekeplass og da vi var der kunne man benytte det litt større bassengområdet til nabohotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...