Gå til innhold

Vil ha hund

Gjest Gjest_Voff_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er jo forskjell på folk, for selv bruker jeg under 500 kroner i mnd på det nødvendige (mat, bæsjeposer, forsikring, godbiter) til mine 2 hunder (miniatyrer)

Dette er med kvalitetsmat fra dyrebutikken (royal canin) blandet med kvalitetsvom fra vom & hundemat (jeg er imot å fore hunder med mat fra rema, bunnpris osv., har man ikke råd til skikkelig mat bør man vente med å få hund)

Valpekurs og dressurkurs er en engangsutgift. Da jeg var på kurs med min første hund for... 11 år siden fikk jeg beskjed om at det ikke var hunden som var på kurs, men jeg. dvs at jeg ikke må på nytt valpekurs og nytt dressurkurs for hver hund jeg skaffer meg. :)

Ja, det kommer jo en del ann på hvilken str hun vil ha på hunden. Som sagt spiser mine for nesten 900kr, selv om dine spiser for under 200kr.

Ja, valpekurs er en engangskostnad, men nå hun spurte hun jo om utgifter ifm å skaffe seg hund, så da svarte jeg på det ;)

OT: jeg valgte å gå på valpekurs med den nye valpen pga det er veldig lenge siden jeg hadde valp sist + at samboeren min ikke har hatt hund før (jeg fikk den første før jeg traff han) og jeg ville at han skulle være med på et kurs :)

I tillegg bruker vi litt andre treningmetoder på den nye valpen enn det jeg brukte på den første, og den hundeskolen vi valgte underviser i de metodene vi vil bruke nå. Og så er det jo fin sosialisering for valpen da, og koselig for oss å treffe andre valpeeiere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er så heldige å ha muligheten til å dra på hundetreff to ganger i uka, gratis :) Så våre ble sosialisert 2 ganger i uka i flere måneder (og vi drar fremdeles en gang iblant) :)

Gjest Gjest_Akasha_*
Skrevet

Må bare si jeg er sjokkert over hvor dyre kurs dere har funnet dere :gjeiper:

I de klubbene jeg har gått på kurs er det ingen av dem som har kostet over 1000 kr. Jeg har jo også sett at visse hundeskoler er dyre, men hundeklubbene rundt om i dette landet har vel generelt et litt hyggeligere prisnivå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...