Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Er ikke for å være frekk eller noe, men er litt nysgjerrig på hva en må spise på en dag for å bli stor? Jeg tenker på de som hvertfall er over 100 kg.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Kanskje du bør omformulere litt, jeg veier over 100 kg, men går ikke opp i vekt nå, derfor blir det feil å fortelle deg hva jeg spiser hvis du vil vite hva en må spise for å bli stor. Forøvrig kan jeg spise mer enn deg uten å gå opp i vekt.
Gjest Wrangler Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er ikke over 100 kg, men så er jeg kun 158 cm høy da... Og ja, jeg spiser nok mer enn veldig mange andre, hvertfall i de periodene jeg går opp i vekt. Når jeg spiser som min kjæreste som er 191 cm, så går jeg ned i vekt. (han spiser kanskje en frukt, litt mer middag enn meg, en brødskive ekstra til frokost, men ellers samme mat - han er stabil i vekt og han er veldig tynn)
Gjest Gjest_mini_* Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Da jeg var stor,ene og alene pga av lite aktivitet og pga kosthold kunne jeg gjerne spise dette på en vanlig dag : Frokost:2 skiver med ost eller en god morgenyoghurt Mellommåltid: en frukt Lunch:3 skiver med ost eller salat(f.eks potetsalat) og litt grønt Mellommåltid: yoghurt og gjerne sjokolade eller snop/boller Middag: varierte veldig alt fra ris og kylling til ferdigpizza,men mer usunt enn sunt som regel Kveldmat: 2-3 skiver med ost I tillegg til dette så spiste jeg gjerne og ofte over 200 gram sjokolade ++ hver dag,og det var i hovegrunn dette jeg la på meg/vedlikeholdt overvekten med Da jeg kutta snopet og spiste normal mat(ja,spiser fortsatt pizza og pom fri)+trening sank vekta mye og fort
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har en nabo som er skikkelig stor har lurt på hvor mye en som er så stor spiser jeg også?
Fluffie Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 De spiser stort sett det samme som de fleste andre.
Gjest CookieMonster Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 De spiser stort sett det samme som de fleste andre. Det gjør de nok, men tror nok de spiser ganske så mye mer for å klare å bli såpass overvektig.
Fluffie Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Det gjør de nok, men tror nok de spiser ganske så mye mer for å klare å bli såpass overvektig. Ikke saa mye mer som man skulle tro. De fleste overvektige jeg kjenner spiser helt normale mengder mat og er normalt aktive. Likevel er de overvektige. Det var foroevrig en studie i USA som viste at mange fattige, overvektige barn var overvektige fordi de spiste for lite og led at feilernaering fordi de ikke fikk i seg det kroppen trengte. Og forskning paa dietter har vist om og om igjen at de fleste som har gaatt paa diett begynner aa legge paa seg igjen etter to aar, selv om de ikke spiser mer. I det store og det hele kan man ikke kontrollere vekt.
Gjest Tjukk og gla' Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 - Sjokolade - Grandiosa og andre frossenpizzaer - Hamburgere fra McDonalds og Burger King - Hvetemelboller - Wienerbrød - Mye pasta - Store måltider - Sukker og godterier hver dag
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Det er klart de spiser mer enn slanke, kanskje ikke rundt lunsjbordet, men hjemme, om kvelden antar jeg...kanskje mye sjokolande og snop, store posjoner middag etc.
Gjest Wrangler Skrevet 27. februar 2009 #11 Skrevet 27. februar 2009 Det er klart de spiser mer enn slanke, kanskje ikke rundt lunsjbordet, men hjemme, om kvelden antar jeg...kanskje mye sjokolande og snop, store posjoner middag etc. Jepp, kjenner dette igjen. Spiser jo som regle vanlig mengde og sunn mat. Men noen ganger (nåja ofte om jeg skal være ærlig) så spiste jeg masse brødskiver til frokost spesielt helgene med hele dagen forran meg, eller på kvelden.. Med "masse brødskiver" mener jeg fem-seks brødskiver med pålegg. Eller spiste opp ALL middagsmat, der jeg kanskje nok kunne ha satt av en posjon til lunsj dagen etter - noe som egentlig var meningen, men plopp så var visst alt i magen min...
Fluffie Skrevet 27. februar 2009 #12 Skrevet 27. februar 2009 Jepp, kjenner dette igjen. Spiser jo som regle vanlig mengde og sunn mat. Men noen ganger (nåja ofte om jeg skal være ærlig) så spiste jeg masse brødskiver til frokost spesielt helgene med hele dagen forran meg, eller på kvelden.. Med "masse brødskiver" mener jeg fem-seks brødskiver med pålegg. Eller spiste opp ALL middagsmat, der jeg kanskje nok kunne ha satt av en posjon til lunsj dagen etter - noe som egentlig var meningen, men plopp så var visst alt i magen min... Og jeg klarer ikke aa faa i meg saa mye mat, saa jeg kjenner meg ikke igjen
Gjest daimyo Skrevet 27. februar 2009 #13 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er helt uenig med det som ble sagt om at man, i det store og hele, ikke kan kontrollere vekt!
Rosalie Skrevet 27. februar 2009 #14 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er helt uenig med det som ble sagt om at man, i det store og hele, ikke kan kontrollere vekt! Det er jeg enig med deg i. Jeg har selv hatt en vekt som har variert mellom rundt 60 kg og 95 kg etter at jeg var utvokst - er 176 cm høy - og i de feite periodene kan kostholdet ekelt oppsummeres med altfor mye mat og at jeg trykket noe inn i trynet mer eller mindre konstant. I tillegg til store mengder øl og/eller godteri. Samt null fysisk aktivitet. Jeg er fortsatt noe overvektig, men på vei ned i vekt. Rett og slett ved å bevege på liket og å holde kontroll på hva jeg spiser. Folk har forskjellig forbrenning, men de aller fleste vil allikevel kunne være normalvektige med et sunt og balansert kosthold og fysisk aktivitet.
Chanel.No5 Skrevet 27. februar 2009 #15 Skrevet 27. februar 2009 - Sjokolade - Grandiosa og andre frossenpizzaer - Hamburgere fra McDonalds og Burger King - Hvetemelboller - Wienerbrød - Mye pasta - Store måltider - Sukker og godterier hver dag Er dette bare det "usunne" du spiser, får du aldri i deg noe frukt, grønt, eller kornprodukter?
Gjest tjukkabolla Skrevet 27. februar 2009 #16 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er 169 høy, veier 127 kg og alt tyder på at jeg fortsatt er på vei opp. Slik ser mitt kosthold ut: Frokost: 1,5 dl havregryn kokt med 1,5 dl usøtet soyamelk og resten vann. 1 ss rapsolje. 2 ss frosne bær. Vann. Lunsj: En porsjon salat uten dressing: Diverse grønn salat, tomat, kikerter eller bønner, paprika, spirer etc. Et grovt rundstykke. Vann. Middag: Vanlige eksempler kan være (alltid bare en porsjon): grønnsakswok m/villris fullkornspasta med tomatsaus og salat løksuppe med grove krutonger grønnsaksuppe med byggryn meksikansk bønnegryte med maistortillas linsegryte med brun ris fylt løk eller paprika med quinoa og kesamdip potet-, bønne- og sellerimos med fylt squash ratatullie spinatlasagne Vann. Kveldsmat: 1 ryvita knekkebrød. 1 kokt egg. Diverse grønt, f.eks. paprika, tomat, agurk eller karse. Rooibos-te. Mellommåltider, fordelt utover dagen: En gulrot, kålrotbit, et par stenger stangselleri eller noen reddiker. En neve valnøtter/mandler. En banan, et eple, en pære eller lignende. Vann å drikke, kanskje en ekstra kopp rooibos-te. Lørdagskos: En liten, mørk sjokolade. Litt ekstra god frukt, for eksempel vannmelon, mango eller druer. Farris bris.
Chanel.No5 Skrevet 27. februar 2009 #17 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er 169 høy, veier 127 kg og alt tyder på at jeg fortsatt er på vei opp. Slik ser mitt kosthold ut: Frokost: 1,5 dl havregryn kokt med 1,5 dl usøtet soyamelk og resten vann. 1 ss rapsolje. 2 ss frosne bær. Vann. Lunsj: En porsjon salat uten dressing: Diverse grønn salat, tomat, kikerter eller bønner, paprika, spirer etc. Et grovt rundstykke. Vann. Middag: Vanlige eksempler kan være (alltid bare en porsjon): grønnsakswok m/villris fullkornspasta med tomatsaus og salat løksuppe med grove krutonger grønnsaksuppe med byggryn meksikansk bønnegryte med maistortillas linsegryte med brun ris fylt løk eller paprika med quinoa og kesamdip potet-, bønne- og sellerimos med fylt squash ratatullie spinatlasagne Vann. Kveldsmat: 1 ryvita knekkebrød. 1 kokt egg. Diverse grønt, f.eks. paprika, tomat, agurk eller karse. Rooibos-te. Mellommåltider, fordelt utover dagen: En gulrot, kålrotbit, et par stenger stangselleri eller noen reddiker. En neve valnøtter/mandler. En banan, et eple, en pære eller lignende. Vann å drikke, kanskje en ekstra kopp rooibos-te. Lørdagskos: En liten, mørk sjokolade. Litt ekstra god frukt, for eksempel vannmelon, mango eller druer. Farris bris. Ser jo bra ut dette da... Får du beveget deg litt i tillegg til dette kostholdet så har jeg vanskelig for å tro at vekten er på vei oppover hos deg...
Gjest tjukkabolla Skrevet 27. februar 2009 #18 Skrevet 27. februar 2009 Ser jo bra ut dette da... Får du beveget deg litt i tillegg til dette kostholdet så har jeg vanskelig for å tro at vekten er på vei oppover hos deg... Vel, den har krøpet over 60 kg oppover på nøyaktig dette kostholdet (den siste kg gikk jeg opp for ca et par uker siden), så jeg blir ikke akkurat forundret om det fortsetter i samme retning. :-/ Og ja, jeg får rørt på meg. Går over åtte km hver vei til og fra jobb hver dag, trener styrke en dag i uka, yoga en dag i uka og danser magedans en dag i uka.
Agurk Skrevet 27. februar 2009 #19 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er 169 høy, veier 127 kg og alt tyder på at jeg fortsatt er på vei opp. Slik ser mitt kosthold ut: Frokost: 1,5 dl havregryn kokt med 1,5 dl usøtet soyamelk og resten vann. 1 ss rapsolje. 2 ss frosne bær. Vann. Lunsj: En porsjon salat uten dressing: Diverse grønn salat, tomat, kikerter eller bønner, paprika, spirer etc. Et grovt rundstykke. Vann. Dette kan jo ikke stemme, det går jo mot all sunn fornuft. Du m jo være alvorlig syk. Håper du har tatt kontakt med lege. Middag: Vanlige eksempler kan være (alltid bare en porsjon): grønnsakswok m/villris fullkornspasta med tomatsaus og salat løksuppe med grove krutonger grønnsaksuppe med byggryn meksikansk bønnegryte med maistortillas linsegryte med brun ris fylt løk eller paprika med quinoa og kesamdip potet-, bønne- og sellerimos med fylt squash ratatullie spinatlasagne Vann. Kveldsmat: 1 ryvita knekkebrød. 1 kokt egg. Diverse grønt, f.eks. paprika, tomat, agurk eller karse. Rooibos-te. Mellommåltider, fordelt utover dagen: En gulrot, kålrotbit, et par stenger stangselleri eller noen reddiker. En neve valnøtter/mandler. En banan, et eple, en pære eller lignende. Vann å drikke, kanskje en ekstra kopp rooibos-te. Lørdagskos: En liten, mørk sjokolade. Litt ekstra god frukt, for eksempel vannmelon, mango eller druer. Farris bris.
Sekretæren Skrevet 27. februar 2009 #20 Skrevet 27. februar 2009 Vel, den har krøpet over 60 kg oppover på nøyaktig dette kostholdet (den siste kg gikk jeg opp for ca et par uker siden), så jeg blir ikke akkurat forundret om det fortsetter i samme retning. :-/ Og ja, jeg får rørt på meg. Går over åtte km hver vei til og fra jobb hver dag, trener styrke en dag i uka, yoga en dag i uka og danser magedans en dag i uka. Jeg synes også kostholdet ditt var veldig bra... :klø: Og du går vanvittig mye. Har legen ymtet frempå om noen medisinsk grunn? Blir jo litt OT, og kanskje du ikke vil si det... men ble litt forundret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå