Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #1 Skrevet 27. februar 2009 Var i Marokko og smakte knallgod mynte-te forrige måned. Hvordan lager man noe som ligner, selv?
Gjest Gjest_Amelie_* Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg kjøper mynte te (og forsåvidt all annen urtete) på større innvandrerbutikker. De har et merke som er helt utrolig godt. Husker ikke hva det heter, men er grønn boks, med blått foran og bilde av urten.
LukaFrost Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Ultra Har en te som heter Maroccan Mint. Veldig god.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Generelt er det mye PEPPERminte-te tilgjengelig (den fra Black Cat er fantastisk). Men vet at du også får kjøpt plain mynte-te i ulike varianter. Bor du i Oslo, har de en fin variant på Palais de The på Grünerløkka. Innbiller meg Black Cat også har mynte-te.
pulverheksa Skrevet 28. februar 2009 #5 Skrevet 28. februar 2009 Jeg kjøper tørket mynte i innvandrerbutikker, eller bunter med fersk mynte og trekke te på ferske blader. 5-6 blader gir en kopp. Jeg er jo også så rar at jeg dyrker min egen mynte i hagen og tørker til vinterbruk. Dette gir en veldig god te, og rimelig er det også (der jeg handler koster en bunt 11 kr). fersk mynte har også mange andre fine bruksområder. i Urtedressing, i grønn ertesuppe, som dryss på potetene til fisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå