Gå til innhold

blødde da jeg tok ut øredobben

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg var hos frisøren og tok hull i ørene for 6 uker siden. Har etterpå lest at det er mye lurere å gå i piercingstudio. Uansett, fikk beskjed om å ta ut øredobbene etter 6 uker. Satte inn nye i går kveld, ingen problem. Siden det ikke er såå lenge siden jeg tok hull var jeg usikker på når jeg skulle slutte å sove med øredobber om natten, så sov med de i natt. Det var kommet pittelitt puss på baksiden av ene øret i morges, det øret har det jevnlig kommet litt puss fra. Det andre har det ikke kommet noe fra, ble derfor litt sjokket når det kom endel blod derfra når jeg tok ut øredobben der... ikke sånn at det rente nedover, men kom endel, renset med 2 q-tips, og etterpå kom det litt blankt... var i tvil om jeg skulle sette i øredobben igjen, men renset den og satte den inn... har hørt betennelser kan kapsle seg inn hvis ikke, er og litt redd hullet vil gro...

Hadde sannsynligvis ringt til legen hvis ikke jeg skulle hatt eksamen i dag. er varm og rød på øret, men gjør egentlig ikke vondt... noen andre som har opplevd det samme? Bør jeg gå til legen? Får jo i såfall ikke gjort det før tirsdag, har eksamen mandag også....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Håper noen gidder å svare! Både venninner og svigermor sier jeg ikke trenger å gå til legen, enda i allefall, men jeg er litt bekymret likevel jeg da... ingen som har opplevd det samme? Gikk det i tilfelle over av seg selv? Svigermor sier det ikke nødvendigvis var betennelse da, at kanskje jeg bare har kommet borti en liten blodåre eller noe... kom bittelitt gulaktig puss i sted når jeg renset...

Skrevet

Jeg tror det skal gå greit. Tok hull på piercingstudio for ikke så lenge siden, og det kom litt blod og puss på det ene øret selv etter 7-8 uker. Kan godt hende øret er rødt og varmt rett og slett fordi du har rota borti det og skiftet øredobb og sånn.

Kanskje du kan se det an til mandag, og eventuelt gå da hvis det fremdeles virker irritert. Hvis det blir skikkelig ille i helgen, kan du jo stikke innom legevakten. Men jeg tror nok det går over av seg selv. Eller så kan du gå innom et piercingstudio og få dem til å se på det - de kan nok gi deg bedre informasjon enn jeg kan =)

Forresten så burde du ikke sove uten øredobber på leeenge, tar lang tid før det slutter å gro igjen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...