Gjest Julianee Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Gikk du ned mange kg? På hvor lang tid? Og måtte du gjøre flere forandringer, som å trene ingenting til å trene ofte? For min del har jeg ikke vært så flink til å trene, men etter jeg begynte med metformin så har jeg blitt så slapp og mistet heeelt matlysten. Jeg gikk ned 5 kg på 5dager fordi jeg klarte nesten ikke å spise noe, men drakk masse vann istedet. Dette vet jeg ikke er sunt i hele tatt for meg... Men hva skal jeg gjøre da:S
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg gikk ned 28,5 kg. Endret verken på trenings- eller kostvaner. Disse kiloene forsvant i løpet av ca to år; raskt til å begynne med, saktere etterhvert. Så det er håp. :-)
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 trente du regelmessig og spiste veldig sunt i utgangspunkte før du begynte på de?=)
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 trente du regelmessig og spiste veldig sunt i utgangspunkte før du begynte på de?=) Spiste sunt, men trente minimalt pga sykdom.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 Denne er vil i ganske feil forum. Dette er vel uansett en diabetesmedisin. Aktivt oppfordre til bruk av den for å slanke seg er jo da noe feil...
Strix Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Det er mange prøvere som bruker Metformin...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #7 Skrevet 27. februar 2009 Denne er vil i ganske feil forum. Dette er vel uansett en diabetesmedisin. Aktivt oppfordre til bruk av den for å slanke seg er jo da noe feil... Men kjære vene, vi går da ikke på metformin for å slanke oss, vi går på det fordi vi lider av insulinresistens. At mange går ned i vekt under bruk, betyr da ikke at vi bruker den som slankemiddel. Ja, jeg har blitt mye tynnere på metformin, og jeg trengte å gå ned de kiloene. Men medisinen er jeg blitt satt på fordi jeg har en sykdom som trenger behandling, ikke for å slanke meg. Ser du forskjellen? ;-)
Gjest Fugl Fønix Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Når hele tråden handler om hvor mye man gikk ned, så syns jeg kanskje det blir litt feil oppfording til bruk av legemiddel jeg da..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Når hele tråden handler om hvor mye man gikk ned, så syns jeg kanskje det blir litt feil oppfording til bruk av legemiddel jeg da.. Men det er da ingen som har oppfordret noen som helst til å begynne med metformin i denne tråden. Metformin får man av en lege.
WaggaDaBagga Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Jeg tar Metformin fordi jeg har fått diagnostisert Diabetes type 2. Grunnen til at jeg har fått denne sykdommen er nok p.g.a. den medfødte funksjonshemmingen Prader Willis Syndrom. Fordi man har veldig lett for å legge på seg. Og at man kan få Obstruktiv Søvnapne Syndrom. Og som igjen kan ha laget diabetes på meg. Jeg bruker CPAP maskin p.g.a. søvnapnen. Og i tillegg har jeg høyt blodtrykk og tar Lisinopril. Jeg trener 3 ganger i uken, svømmer 1 gang i uken og danser 1 gang i uken. Tenker på hva jeg spiser! Jeg velger mest av de langsomme karbohydratene, fordi de suges ikke så fort opp i tarmen, som de raske gjør i følge legen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå