Gjest Gjest_helen_* Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Jeg startet opp på cipralex igår, dosen er en halv pille 10mg den første uka. Har nå totalt tatt to halve 10mg piller på to dager. Har lest litt her inne om mulige bivirkninger, men det jeg lurer på er når ca begynner man å kjenne bivirkningene. Med engang, eller tok det en uke, to uker...???
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Hei.startet også i går for første gang. en halv 10 mg om gangen, kjenner litt hjertebank nå. fikk sobril ,men våger ikke å ta ennå.
nissejenta Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Med en gang - ble svimmel og følte meg "rar" i hodet! Noen får ingen bivirkninger i det heletatt...
Gjest Svarttrost Skrevet 27. februar 2009 #4 Skrevet 27. februar 2009 Jeg trodde jeg skulle få kjempemye bivirkninger , men slapp heldigvis unna med bare bittelitt Ble litt klam i håndflatene pluss en liten anelse søvnig etter 3-4 dager. Da jeg gikk opp til 10 mg hadde jeg 3-4 dager der jeg hadde litt utslett(ca 1-2 "blemmer" pr dag) dette kom med en gang jeg trappet opp. Ellers ingenting!
Gjest Svarttrost Skrevet 27. februar 2009 #5 Skrevet 27. februar 2009 En ting til;jeg anbefaler deg å lese minst mulig skrekkhistorier om bivirkninger og slikt på nett, de aller , aller fleste tåler medisin godt( ca 1 av 7 må slutte pga bivirkninger har jeg lest). Skulle det bli for ille er det bare å slutte(obs trappe ned i samarbeid med lege!) eller begynne med en annen type antidepressiva.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 Da har jeg tatt totalt 4 halve 10mg og merker noen bivirkninger. Legen sa at kvalme og litt dårlig mage ville jeg mest sannsynlig komme til å kjenne. Og det stemmer på meg. Merket litt kvalme og dårlig mage på dag to, merket litt i nesa på dag 3, og idag, dag 4, merker jeg mer kvalme og uvelhet med dårlig mage, samt litt svimmel. Guffent,men det skal jo gi seg.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #7 Skrevet 28. februar 2009 Ja, hadde alt mulig av bivirkninger, før jeg ga opp cipralex etter 4 måneder. Hadde blandt annet kvalme og diare, konstant hodepine (type "trykkhodepine"), forbrenningen stoppet opp og matlysten gikk i taket, og det hele endte med likegyldighet for _alt_ av følelser. La på meg 10kg i denne perioden. Men til tross for dette så hadde det vært værre og være deprimert og til tider suicidal. Nå kan det godt hende at jeg er meget ømfindtlig for medisiner generelt, siden jeg så og si aldri har opplevd nada bivirkninger!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå