Gjest ts Skrevet 26. februar 2009 #1 Skrevet 26. februar 2009 Har det ikke så bra for tiden, sliter med noe som minner om en depresjon, tunge tanker. Vurderer å kontakte legevakt i kveld, føler at jeg trenger noen å prate med i kveld, få noe gjort i løpet av kvelden. Orker ikke å vente til fastlegen åpner kontoret i morgen. Lurer på hvordan jeg skal ordlegge meg til legevakten? For legevakten skal jo bare være for akutte situasjoner...
Gjest Kråkaa Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Dette blir bare at halvt svar men hva med å ringe mental helse eller noe i den gata..?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Hva med å bare si det du har sagt her? At du sliter med tunge tanker, og morgendagen rett og slett er for langt unna til å vente med å få noe gjort da? De som jobber der vet å ta slike ting alvorlig, og vil nok vite hva de skal si og hvordan de skal reagere.
DitaVonTeese Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Viss det er så ille at det ikke kan vente til i morgen, så synes jeg du skal ringe til legevakten, eller eventuelle andre krisetelefoner. Helsevesenet kommer ofte for sent inn i bildet, de kan også hjelpe til for å forebygge! Skriv en liten liste med spørsmål og hvordan sinstilstanden din er, så viss ikke de kan hjelpe deg så kan de nok henvende deg til noen som kan! Det er ikke lett å ha tunge tanker, så ring til dem, det blir nok ikke verre av det. *Sender deg noen varme tanker*
Gjest ts Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Dette blir bare at halvt svar men hva med å ringe mental helse eller noe i den gata..? God idé, men er ikke så glad i å prate med ukjente i telefonen. Men fint å ha det alternativet. Har klikket meg inn på sidene deres, så har i alle fall nummeret her:)
angeleyes Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Det kan være en ide å skrive ned hvordan du føler deg på forhånd og gi det når du kommer på legevakten eller ring dit og les det opp. Det er også flere steder i landet der det er psykiatriske legevakter. Jeg tenker at de har mer erfaring med slike situasjoner, men er det ikke i nærheten av der du bor er legevakten et godt alternativ. Lykke til!
Gjest TittTitt Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Ja, jeg sku akkurat gi deg nr no Det er ihvertfall 810 30 030, og ikke noe dyr. Kostet 0.20øre i minuttet. Håper det vil gå bra med deg. Du har jo alltid oss og, vi på kg hjelper alltid hverandre :o)
Gjest ts Skrevet 26. februar 2009 #8 Skrevet 26. februar 2009 Hva med å bare si det du har sagt her? At du sliter med tunge tanker, og morgendagen rett og slett er for langt unna til å vente med å få noe gjort da? De som jobber der vet å ta slike ting alvorlig, og vil nok vite hva de skal si og hvordan de skal reagere. Selvsagt er det bare å si det. Best å være ærlig. Men kjenner at jeg gruer meg litt, da jeg er redd for at de skal avvise meg. Har opplevd det tidligere, og det var ikke noe særlig. Jeg må tenke på hva som er best for meg... Takk for svar:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå