Gå til innhold

Hvilket brød spiser du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket brød kjøper og spiser du og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Glutenfritt siden jeg reagerer paa gluten. :) Men det er veldig dyrt og ikke like godt saa jeg spiser ikke saa mye broed lenger.

Skrevet
Glutenfritt siden jeg reagerer paa gluten. :) Men det er veldig dyrt og ikke like godt saa jeg spiser ikke saa mye broed lenger.

Dyrt i UK også..??.. Skipt..

Skrevet

Delvis egen komponert lavkarbobrød :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Dyrt i UK også..??.. Skipt..

I forhold til vanlige broed ja. Broedet jeg kjoeper koster ca. £2 for 400 g. Begynte med glutenfritt etter at jeg flyttet hit saa jeg vet ikke hvor mye det koster i Norge.

Skrevet (endret)

Jeg spiser Spelt fra Bakers, mørkt knekkebrød, eller rugbrød.

edit: Fordi, jeg blir gæærn i magen av for mye hvetemel.

Endret av loffen
Skrevet

Hjemmebakt, ulike typer. Mest grove med rug og sammalt hvete. Tilleggsingrediensene varierer fra banan, og grovknuste cashewnøtter til solsikkefrø, ertestuing til rømmegrøt. Mangslags matrest går i deigen. Grunnen er at jeg får svinbillige brød, at jeg kan få ekte bergensk langebrød uten å reise sørøver, og at jeg føler at jeg har mer kontroll over ingrediensene.

Når jeg reiser kjøper jeg Pågens energibrød med ginseng. Men passer på å kjøpe andre slag av og til, for å teste noe nytt, og være snill mot smaksløkene.

Skrevet

-Fedon Lindberg-brød

-proteinbrød som jeg baker selv

-dansk rubrød fra sånn melpose som skal blandes med vann, bruker å tilsette litt cottage cheese og linfrø

- hvis jeg kjøper andre typer velger jeg så grovt som mulig

Skrevet

Jeg spiser mest Rugsprø eller grovt knekkebrød, men av og til Trivselsbrød, eller havrebrød.... en sjelden gang billig kneipbrød om pengene ikke strekker til neste lønning.

Skrevet
I forhold til vanlige broed ja. Broedet jeg kjoeper koster ca. £2 for 400 g. Begynte med glutenfritt etter at jeg flyttet hit saa jeg vet ikke hvor mye det koster i Norge.

Nå kjøper ikke jeg glutenfritt, men har forstått at det er nokså dyrt i Norge også.. Har en sann en dårlig egenskap jeg at jeg sjelden spiser brød, jeg klarer ikke gammelt brød (alt over 2 dager er gammelt for meg) og siden jeg bor alene (bortsett fra hunden min da) så blir brødene sjelden spist opp så jeg lager meg heller rundstykker eller ciabattaer, vil ikke kaste mat pluss at det smaker så godt, for ett raskt måltid blir det heller knekkebrød...

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Spiser ikke brød, så kjøper vanligvis aldri brød selv. Dersom jeg kjøper brød foretrekker jeg å ta turen innom godt brød, der har de masse godt å velge i. Butikkbrød smaker ikke godt overhodet, med unntak av ICAs "hjemmebakte"

Favorittbrødet mitt er ingers Rugbrød. Må snart prøve å bake dette selv.

Skrevet

Knekkebrød :gjeiper:

Skal jeg ha vanlig brød må det bli speltbrød, rugbrød eller noe annet som er ordentlig grovt.

Gjest fragment
Skrevet

Økologisk rugbrød av spelt. Jadda, fint skal det være. Ingen spesiell grunn til at jeg velger økologisk, jeg liker bare dette brødet. Som for øvrig er ganske så dyrt.

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg spiser sjelden brød, men det hender at jeg spiser knekkebrød; kanskje 1-2 ganger pr uke? Jeg pleier vanligvis å kjøpe ulike typer knekkebrød hver gang, slik at jeg får i meg forskjellige typer korn.

De gangene jeg spiser brød dreier det seg vanligvis om lyst brød av ulike typer - baguetter, loff, osv. Det forekommer kanskje et par ganger pr måned.

Skrevet

Jeg spiser ikke brød pga allergi mot gjær. Jeg hører rykter om at man kan få brød bakt med natron, men det blir så mye ekstra klabb at jeg spiser Ryvita knekkebrød som erstatning. Det tok litt tid å vennes, men magen er glad :)

Skrevet

Hva jobber du som i UK?:)

Skrevet
Nå kjøper ikke jeg glutenfritt, men har forstått at det er nokså dyrt i Norge også.. Har en sann en dårlig egenskap jeg at jeg sjelden spiser brød, jeg klarer ikke gammelt brød (alt over 2 dager er gammelt for meg) og siden jeg bor alene (bortsett fra hunden min da) så blir brødene sjelden spist opp så jeg lager meg heller rundstykker eller ciabattaer, vil ikke kaste mat pluss at det smaker så godt, for ett raskt måltid blir det heller knekkebrød...

Skjær brødet opp i skiver og frys det ned, ta kun ut de skivene du spiser på en dag. Super ferskt hver dag, dette gjør jeg. :)

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet
Skal jeg ha vanlig brød må det bli speltbrød, rugbrød eller noe annet som er ordentlig grovt.

Spelt er veldig likt hvetemel, og er absolutt ikke noe grovt mel. Spelt er like usunnt som hvetemel, men har en saftigere smak. Spelt inneholder heller ikke beviselig flere næringsstoffer en hvete. Det spelt kan være gunstig for er mennesker som reagerer på gluten og vanlig brød, da spelt har en annen sammensetning av proteiner.

Spelt er egentlig bare en trendsak. Jeg vet blant annet at Fedon har uttalt at Spelt er "missforstått og oppskrytt". Historien om speltets sunnhet må være en av de mest gjennomførte vandrehistoriene de siste ti årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...