Gå til innhold

Trenger hjelp til å redde glasur;P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg skulle lage glasur til gulrotkake, og brukte denne oppskriften:

Rør sammen;

2 pk kremost naturell

100 gr romtemperert margarin

Tilsett;

3 dl melis

2 ts vaniljesukker

Pisk til en kremaktig konsistens

Nå gikk jeg ut ifra at margarinen ikke skulle være smeltet, så jeg smuldret margarin oppi og blandet sammen. Men det som har skjedd nå er at margarinen er veldig synlig i glasuren som mange, mange små klumper, og man kan til og med smake disse klumpene. Får de ikke bort uansett hvor mye jeg rører. Kan det ha seg at margarinen burde ha smeltet først? Eller kan det ha noe med at piskeren min er veldig gammel og "svak"? Er det noen som har noen råd til hvordan jeg kan redde glasuren?;P

Skrevet

var smørret veldig kaldt da du begynte? kan være derfor...

hovedregelen er vel at når du skal lage sånn glasur er vel å ta og blande melis, vaniljesukker og smør først, da er det lettere å ikke få klumper...

du kan jo la den stå i romtemperatur en stund og prøve å mikse den igjen hvis den er kald...

hvs du har en blender eller kjkken prosessor kan du kjøre den gjennom der en liten stund, det burde fjerne klumpene=)

Skrevet

Hehe, jeg har en smoothie maker, kan det funke?;P

Skrevet
Hehe, jeg har en smoothie maker, kan det funke?;P

det kan jo være, verdt et forsøk i hvertfall:P men kan jo være det blir litt vanskelig å få ut igjen... hehe

Skrevet

Jeg pleier å blande inn mer melis :) Det er jo verdt forsøket en annen gang det skjærer seg ;)

Gjest Eurodice
Skrevet
Hei:)

Jeg skulle lage glasur til gulrotkake, og brukte denne oppskriften:

Rør sammen;

2 pk kremost naturell

100 gr romtemperert margarin

Tilsett;

3 dl melis

2 ts vaniljesukker

Pisk til en kremaktig konsistens

Nå gikk jeg ut ifra at margarinen ikke skulle være smeltet, så jeg smuldret margarin oppi og blandet sammen. Men det som har skjedd nå er at margarinen er veldig synlig i glasuren som mange, mange små klumper, og man kan til og med smake disse klumpene. Får de ikke bort uansett hvor mye jeg rører. Kan det ha seg at margarinen burde ha smeltet først? Eller kan det ha noe med at piskeren min er veldig gammel og "svak"? Er det noen som har noen råd til hvordan jeg kan redde glasuren?;P

Jeg har dessverre ikke noe godt råd for hvordan du skal gjøre med denne glasuren, men jeg vil gi deg et tips til en annen gang det blir aktuelt. Det du har gjort feil, er at du har smuldret opp margarinen. Den beste fremgangsmåten er å røre melis og vaniljesukker litt etter litt i godt temperert, myk magarin, slik at det blir en luftig masse. Jeg rører for hånd, bruker ikke mixmaster eller noe sånt. Det kan godt hende det går bra, er jo bare å prøve seg frem med lav hastighet. Du tilsetter osten til slutt. Lykke til en annen gang!

Gjest nextlife
Skrevet

Det funker sikkert med smoothiemakeren, jeg har brukt stavmixer med kniver når dette har skjedd meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...