Gå til innhold

Dere som har hatt bryllup til ca.130.00kr

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi kommer vel til å bruke rundt den summen, og mener iallefall å synes nå før den store dagen at det er verdt det, MEN vi har invitert 140 gjester og den summen inkluderer alt fra mat, drikke, klær, kirke, porto, gifteringer etc... Alt utenom bryllupsreise egentlig.

Det er jo fryktelig mye penger, men vi har allikevel ikke tenkt å bruke mye penger på servietter og slike ting, men har lagt mye penger i ting vi føler er viktig som mat, fri bar, underholdning etc...

Forøvrig synes jeg dette var en stiv pris for 47 gjester til middag. Vi har jo over det dobbelte til middag... Men så har vi også et lokalet vi kan ta alt inn i selv...

Om det er verdt det eller ikke blri jo en personlig vurderingssak for den enkelte om man faktisk har råd til det :)

Endret av Solstrålejenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi brukte litt over 100.000 på vårt bryllup. men vi var 70. det som var viktig i vår planlegging var å finne et lokale der man kunne ta med alkohol selv... det sparte vi veldig mye på. for vår del kom maten på 40.000, dvs litt under 500 kr pr pers. syns bryllupet deres hørtes veldig dyrt ut...!

følte det var verdt å bruke såpass mye penger på det ja. fikk en del penger av foreldre, så spyttet inn omtrent halvparten selv.

Skrevet

Vårt bryllup kommer også på rundt 100.000. Vi er i litt samme situasjon som dere, vært sammen over 10 år, og har barn. Vi skal reise utenlands, og betaler reise og opphold for oss fire og forloverne med partnere, andre familiemedlemmer og gjester betaler selv.

( Vi har gitt klar beskjed om at vi IKKE forventer gave, gaven er at de vil komme..) :jepp: .

Vi blir ca 25 personer.

For pengene vi "investerer" får vi en noen fine dager med familie og venner, 5 retters middag, fri bar, frisør, sminke, kjole, dress, o.l. . I tilegg får vi en ukes bryllupsreise. Vi skal ha en stor vennefest noen uker etterpå som også er inkludert i budsjettet. ( men da er det snakk om hjemmelaget mat i lokalet på "bygda"..)

Dette er en perfekt løsning for oss, både fordi vi vil ha et uformelt og enkelt bryllup, og for å slippe og betale for "alle man må be" . :)

Gjest augustbrud09
Skrevet

Vi kommer nok også til å havne på rundt 130 000, om ikke mer. Hovedgrunnen til et så høyt budsjett er valg av lokale, vi har valgt å holde bryllupet på hotell, vel vitende om kostnadene. Når man ikke kan ta med mat og drikke selv, kan kuvertprisen bli høy. Da må man spare inn på andre ting.

Men det jeg syns er viktig er at man selv skal føle seg vel med det budsjettet man bruker på et bryllup, man skal ikke gå rundt på sin egen bryllupsdag og føle at det er helt feil å bruke så og så mye penger på et bryllup.

Er man ikke "heldig stilt" eller får hjelp til kostnadene så er 130 000,- mye penger, så hvis man i forkant av bryllupet har en dårlig feeling i magen ville jeg kanskje revurdert noe. Det skal jo være en fantastisk opplevelse, og da er det jo synd at budsjettet skal ta bort noe av gleden.

Skrevet

Oi, vi hadde vist et veldig billig bryllup, 50.000 inkl alt. Vi var 50 stk. Leide partytelt og hadde 2 kokker som grillet mat for oss + masse tilbehør og desert og fri bar. Dette er snart 8 år siden (gud som tiden flyr).

Men det jeg vil si til deg at dere selv må bestemme hva slags bryllup dere har. Å bruke 130.000 på et bryllup som er mest for gjestene sin del syns jeg er galskap.

Gjest hopeful
Skrevet

Tror vi lander på rundt 110.000 kr til slutt. Har ikke valgt de dyreste løsningene, men tusenlappene flyr allikevel. Er jo mye penger for en dag, men vi skal gifte oss en gang (må man da regne med :fnise:) så tror absolutt at det er verdt det:)

Vi har spart en stund for å få råd til det da, så slipper iallefall å låne pengene... Sover litt bedre om natten da:)

Gjest gjest_maibrud09
Skrevet
Dere som har hatt bryllup til ca.130.00kr, har det vært verdt det??

Vi skal leie et sted hvor vi ikke får ha med noe selv, og med da 47 gjester til middag og 50 til kaffe ser det ut som om vi havner der omtrent prismessig. Da med alle andre utgifter inkludert. Bare middagen blir 45.000kr, nattmat havner på 11.000,- , velkomstdrinker på ca. 7000,- (kaffigjester får også da velkomstdrink når de kommer), bare for å ordne kakebord tar de 85kr per.person og da tar vi med kakene selv...det eneste vi da får ta med. Så da ca.8000,- bare der.

Vi har vært sammen i 12 år og har barn sammen, og jeg lurer på om det er verdt det å bruke så mye penger på en dag. Han har vært gift før også, men jeg har jo denne drømmen om å være hvit brud da med familie og venner tilstede.....

Hei!

Vi giftet oss i fjor, og brukte faktisk noe mer, over 160 000 kr, og vi synes begge at det var verdt hver eneste krone! Det var fantastisk å få samlet familie og venner til en slik anledning, og det var veldig deilig å slippe altfor mye stress selv. Det eneste vi synes er leit er at vi allerede er gift, så vi ikke kan gifte oss igjen ;-)

Lykke til!

Skrevet

Vi var ca. 50 personer og brukte vel rundt 60 000 på selve festen.

Da hadde jeg gått ganske bananas med blomster og pynt, og lokalet var en nydelig herregård hvor vi kunne bestille catering og ha med drikke selv.

Så, det kan absolutt gjøres billigere uten å måtte være sparsom.

Skrevet

Vi brukte rundt 100 000,-, og jeg synes ikke at det var verdt det.

Nå i ettertid tenker jeg jo tilbake på dagen som en koselig dag, men den hadde helt sikkert vært minneverdig og koselig dag om vi hadde valgt en billigere/annen løsning (som å reise bort).

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Jeg må si at jeg ikke synes det er så horribelt at de tar 85 kr per pers for å ha kakebord, jeg. Dere må jo tenke på at de ikke bare tar betalt for bord og duk, men for dekketøy, kakeskjeer/gafler, oppvask etterpå osv.

Lillebroren min konfirmerte seg for ikke så lenge, og da mener jeg at prisen var 45kr per pers for å ha med kaker selv. Synes ikke det var spesielt dyrt jeg, men så var ikke vi 100 stk i konfirmasjonen heller, da.

Endret av SmallTalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...