Gå til innhold

Selvmordstanker av nattlysolje?

Fremhevede innlegg

Gjest little girl blue
Skrevet

Er det noen som har opplevd å få selvmordstanker av å gå på nattlysolje?

Finner ikke informasjon om den problemstillingen på nettet, heller at det skal hjelpe motsatt vei (hjelpe mot depresjoner etc), og hjelpe mot pms. Men jeg har ikke pms og bruker det for huden som er tørr.

I høst tok jeg det og til slutt endte det hos psykolog. jeg gråt for den minste ting og tenkte hele tiden på selvmord. Så sluttet jeg med nattlysolje fordi jeg tenkte kanskje det kunne påvirke hormonene negativt/motsatt siden jeg ikke har pms fra før? Men så begynte jeg i vår igjen fordi jeg har så tørr hud, og plutselig tenker jeg på selvmord igjen, og at det ikke er noe mening i å leve.

Noen andre som har opplevd dette? Kan jo så klart være andre årsaker, men merkelig at det skjer når jeg tar nattlysolje.. Jeg tenker at noe som kan påvirke hormonene den ene veien kan også forstyrre det? Er vel ingen som har forsket på det, og det er jo et "kosttilskudd" somman kjøper på helsekost, så man vet vel ikke alt om det`..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får slike tanker av nattlysolje så bør du slutte, og kontakte legen din og fortelle om problemet :klem:

Skrevet

Et lite tips - vær forsiktig med hvor mye du forteller om selvmordstankene, selvmordsinnlegg blir slettet fra KG.

Enig med innlegget over forsåvidt. Det høres merkelig ut at en olje kan trigge noe slikt, og ikke vet jeg hva denne oljen er, men ta kontakt med legen din du :)

Skrevet

Jeg har aldri hørt om det før, men antidepressiva kan jo være farlige for noen i en startfase fordi man får mer handlekraft samtidig som man fortsatt er depressiv; det er økt fare for å gjennomføre selvmord (kanskje også å tenke på selvmord som en løsning, jeg vet ikke).

Og jeg tror egentlig det meste som virker hormonelt kan gi uforutsigbare virkninger på psyken. Vil anbefale deg å finne en annen olje å ta som tilsudd når du mistenker at nattlysolje er synderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...