Gå til innhold

Jeg vil nå helst ha en

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leser stadig vekk om damer som kvier seg til gynekolog eller å dra ned buksa hos legen om det er en mann. Har også hørt det samme for gutter om det er ei dame.

Er jeg en av de få (er gutt) som heller foretrekker det motsatte kjønn?

Er du gutt eller jente, og hva er det du foretrekker?

Videoannonse
Annonse
Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg er jente og foretrekker kvinnelige gynekologer. Men jeg har ikke problemer med å gå til en mannlig.

Skrevet

Faktisk aldri tenkt på. Skiftet fastlege for en stund siden, trives mye bedre med hun jeg går til nå. Ikke sikker på om det har noe med kjønn å gjøre, det handler vel kanskje mest om personlighet.

Han jeg gikk til før følte jeg meg ganske utilpass med, så jeg lot alt for ofte være med å gå til legen når det var behov.

Gjest Gjest_Gunnar_*
Skrevet

Som gutt/mann må jeg si jeg helst foretrekker en kvinnelig lege. Føler det er enklere å ha dype/alvorlige samtaler med kvinner. Liker heller ikke at menn tar på meg på intime plasser.

Skrevet

Jeg er kvinne og er mest komfortabel med en kvinnelig lege.

Men, jeg går til en mannlig tannlege, og det er ikke noe problem for det blir ikke like intimt som en besøk hos fastlege og/eller gynokolog kan bli.

Skrevet
Som gutt/mann må jeg si jeg helst foretrekker en kvinnelig lege. Føler det er enklere å ha dype/alvorlige samtaler med kvinner. Liker heller ikke at menn tar på meg på intime plasser.

de fleste menn osm foretrekker kvinnelige leger terkker frem dette argumentet.

selv var jeg veldig oppsatt lenge på å ha kvinnelig gynekolog, noe jeg forsåvidt fortsatt foretrekker.

men, det var langt mindre smertefullt å gå til mannlig gynekolog(kjente jo faktisk ingenting...) - noe som nok har mye å gjøre med at han var spesialist.

har bare hatt mannlige fastleger, men i enkelte spørsmål hadde det vært lettere med kvinne.

Skrevet

Jeg er jente, og har bare vært hos mannlige gynekologer. Går helt fint, situasjonen er jo litt flau uansett...

Skrevet

Jeg er jente og foretrekker helt klart mannlig gynekolog. Jeg opplever at menn er mer forsiktig, har dårlig erfaring med kvinner.

Skrevet

De fleste jeg kjenner, som foretrekker et kjønn framfor et annen, foretrekker kvinner uavhengig om de er mann eller kvinne. Altså; kvinner foretrekker kvinner og menn foretrekker kvinner.

Når det er sagt, er det få som har spesielle ønsker ang kjønn egentlig. De fleste går til den de har fått, ferdig med det. Det går mer på personlig kjemi. Har hatt en mannlig fastlege som jeg var veldig fornøyd med, da han sluttet fikk jeg en kvinnelig. Hun var jeg imidlertid ikke så fornøyd med, og byttet til en annen kvinne. Hun er jeg kjempefornøyd med.

Skrevet
Jeg er jente og foretrekker helt klart mannlig gynekolog. Jeg opplever at menn er mer forsiktig, har dårlig erfaring med kvinner.

Samme erfaring som deg. Men for meg gjelder det også fastlegen- kvinnelige leger er mindre sympatiske enn menn, generelt sett.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Jeg foretrekker mannlige leger av en eller annen grunn. Kanskje fordi jeg har et litt anstrengt forhold til andre kvinner generelt sett?

Skrevet
Jeg foretrekker mannlige leger av en eller annen grunn. Kanskje fordi jeg har et litt anstrengt forhold til andre kvinner generelt sett?

Hm, der sa du noe :huh:, kanskje det er derfor jeg også foretrekker mannlige leger?

Jeg har ihvertfall prøvd både kvinnelige og mannlige leger i en årrekke, og det er utvilsomt de mannlige legene jeg føler meg mest komfortabel med.

Skrevet

Jeg var hos en mannlig gynekolog en gang. Han skulle undersøke livmoren ved hjelp av ultralyd. Denne "dildoen" vrei han rundt inni der og det gjorde faktisk veldig vondt. Til slutt sa jeg au og at han måtte være litt mer forsiktig, det hørte han ikke på. Da kom den kvinnelige assistenten (som så at dette var en smule hardhendt) og da roet han det ned. Han hadde tydeligvis ikke peil på hvor vondt dette kunne gjøre, så det går begge veier tror jeg.

Hos den kvinnelige jeg har prøvd så gikk alt helt smertefritt. Jeg tror det handler mer om personlighet enn kjønn..

Skrevet

Jeg er kvinne og driter i hvilket kjønn legen min har.

Skrevet

Ok at kvinner synes det er greit med mannlige leger, men de bør passe på at det alltid er en kvinne til stede i rommet når de skal undersøkes, ikke bare ved g.u. men også ellers. Det er ikke alle mannlige leger som passer på dette, selv om det burde være en selvfølge.

Skrevet
Ok at kvinner synes det er greit med mannlige leger, men de bør passe på at det alltid er en kvinne til stede i rommet når de skal undersøkes, ikke bare ved g.u. men også ellers. Det er ikke alle mannlige leger som passer på dette, selv om det burde være en selvfølge.

Fastlegen min er mann og gynekolog, han spurte meg den første gangen om jeg ville ha en kvinnelig assistent til stede under undersøkelsen og sa at jeg hadde rett til det hvis jeg ville det, men jeg stoler på ham og sa at jeg ville ha færrest mulig folk inne. Mamma har den samme legen og er fornøyd med ham, og hun har tipset meg om at mannlige leger ofte er mer forsiktige enn kvinnelige ved g.u., og hun har jo litt erfaring med det som har født to barn...

Skrevet

Hæ? Nå har ikke jeg erfaring med gu, men hos min vanlige fastlege er det jo bare legen og jeg som er i rommet. Heldigvis! Jeg tror ikke jeg hadde synes det var noe koselig om helsesekretæren eller andre leger skulle ha sittet og hørt på hva jeg snakket med legen min om. Legen min er forøvrig mann, og jeg er strålende fornøyd med han. Jeg byttet fra en kvinnelig som jeg følte ikke tok seg tid til meg i det hele tatt.

Skrevet

Øh, javel? Greit nok ved GU, men hvorfor i all verden skal dette være en selvfølge ved en vanlig legetime? Blir like dumt som om at en kvinnelig lege må ha en mann i rommet hvis pasienten hennes er mann.

Skrevet
Øh, javel? Greit nok ved GU, men hvorfor i all verden skal dette være en selvfølge ved en vanlig legetime? Blir like dumt som om at en kvinnelig lege må ha en mann i rommet hvis pasienten hennes er mann.

Det bør alltid være en kvinne til stede i rommet ved fysisk kontakt mellom mannlig lege og kvinnelig pasient, for å garantere at legen ikke begår noen form for overgrep mot pasienten. Om kvinnen trenger være til stede også når legen og pasienten snakker sammen, bør være opp til pasienten å avgjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...