Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Jeg lurer bare på om kontantstøtte-ordningen plutselig kan forsvinne hvis politikerne bestemmer seg for å avvikle ordningen. Vi planlegger å få 3. mann og har da lyst til å være hjemme lenger enn bare ett år, vil da være avhengig av litt inntekt. Kan de bare fjerne den eller får man "litt tid på seg"?
MarianneE Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Aner ikke, men jeg går ut ifra at den tar litt tid. Ser liksom ikke for meg at denforsvinner rett over natta.
Gjest imli Skrevet 26. februar 2009 #3 Skrevet 26. februar 2009 Det kommer kanskje litt an på hva som skjer til høsten, er det ikke valg? Stem på et parti som vil videreføre kontantstøtta. Den forsvinner nok ikke over natta nei.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 Et typisk scenario for budsjettendringer er vel at de blir vedtatt i november det ene året, og trår i kraft i juni/juli året etter.
Monica1968 Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 (endret) Jeg lurer bare på om kontantstøtte-ordningen plutselig kan forsvinne hvis politikerne bestemmer seg for å avvikle ordningen. Vi planlegger å få 3. mann og har da lyst til å være hjemme lenger enn bare ett år, vil da være avhengig av litt inntekt. Kan de bare fjerne den eller får man "litt tid på seg"? Kristin Halvorsen har for lengst varslet at kontantstøtteordningen forsvinner dersom den rød-grønne regjeringen blir sittende etter valget. Og det har vært målet hennes LENGE(og vært på tide enda lengre), så det bør ikke akkurat overraske noen, men det skjer nok ikke over natten, nei. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/11/543201.html Endret 26. februar 2009 av Rachel1968
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå