Gå til innhold

Skal til Roma


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale et koselig område i Roma hvor vi bør bo? Gjerne hotell også. Har ikke vært der før, og vil se mye av byen. Vi vil bo i et sentralt og koselig område. Noen som kan anbefale et koselig område i Roma hvor vi bør bo? Gjerne hotell også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved første besøk ville jeg nok prioritert å bo mest mulig sentralt - Navona-området for eksempel - for å være mest mulig "midt i". Det historiske roma er ganske lite, noe som innebærer at de fleste attraksjoner er i gåavstand, og det er i tillegg en utrolig fin by å bare vandre rundt i. Det skal heller ikke undervurderes at hotellet ligger så sentralt at det er lett å stikke innom med handleposer eller for å ta en hvil/dusj på ettermiddagen. Hotellene i det historiske sentrum kan imidlertid fort være ganske dyre, så det blir gjerne en avveining. Jeg ville nok gått for et hotell i i området mellom Trevi/spansketrappen og elven, her har du de fleste turistattraksjonene i nærheten, eller i koselige Trastevere, som ligger på andre siden av elven. Det er utrolig fint på noen av Romas mange høyder, men her vet jeg lite om hotelltilbud osv. Søk på nett og bruk kartene aktivt:) Om det likevel blir litt utenfor smørøyet, så har byen et godt, rimelig og lett forståelig kollektivtilbud, så buss osv er ikke noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trålt Hostelworld etter billige hosteller når/hvis vi skal til Roma. Her finner du kart over hvor de ligger og en generell beskrivelse. Det virker ihvertfall som om det er mange hosteller med utrolig bra beliggenhet. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Hotel Gladiatori for 1,5 år siden. Nyyydelig hotell, med takterrasse, rett ved Collosseum og metrostasjonen.

Da har du Colosseum og forum like utenfor hotelldøren.

Roma er lite - på en dag gikk vi fra hotellet via Colosseum, Forum, Pantheon og spansketrappen, uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*

Trastevere er kjempekoselig. Ikke fullt så mange hoteller som på andre siden av elven, men flere lokale som bor, spiser og handler her. Definitivt mitt favorittområde i Roma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Vi bodde i Termini området og selv om det området har hatt et litt dårlig rykte så synes vi at det funket helt bra. Selve bykjernen i Roma er ikke så stor og en kan lett komme seg rundt til fots men vi brukte også metro av og til samt buss. Her er et reisebrev med bilder jeg laget etter turen: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Dette Google kartet http://gardkarlsen.com/rome_italy_map.htm viser hvor hotellet som vi benyttet er lokalisert (markert med en gul nål). Du kan trykke på de forskjellige nålene for å få mer info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambra

Jeg anbefaler dere å bo i området rundt Fontana di Trevi, evt bak Piazza di Spagna. Da har dere gangavstand til alle de store attraksjonene, metroen i umiddelbar nærhet, og ikke minst er det et vell av restauranter å velge mellom om kvelden.

Trastevere er også koselig, men det er lite hoteller der. For å komme seg inn til selve sentrum, er det bare å hoppe på trikken. Området rundt Termini er mye billigere, men jeg synes det er direkte ukoselig der. Etter min oppfatning er det vel anvendte penger å kunne gå ut om morgenen og oppleve et morgenstille Roma, se Trevifontenen før hordene inntar området, og drikke kaffe sammen med romerne stående på kaffebar.

Vi har også bodd bak Castel St. Angelo. Der er det rolig og fredelig, men litt mere usentralt. Kortere vei til Peterskirken, og metroen tar dere raskt de få stoppene inn i selve det historiske sentrum.

Hvis dere skal reise når det begynner å bli varmt, prøv å finne et hotell med takterrasse. Fantastisk å spise frokost mens man har utsikt over hele byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"Området rundt Termini er mye billigere, men jeg synes det er direkte ukoselig der."

Hvor er Termini-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Charming

Jeg var i Roma for en uke siden, og bodde ved det tidligere omtalte Termini-området. Jeg leste her hjemme at det ikke var det beste strøket, men jeg synes personlig det var helt kurrant. Det var rolig der vi bodde, og i gåavstand til alle severdighetene. Vi tok ikke Metro eller buss en eneste gang.

Hotel Sonya het hotellet vi bodde på. Ganske så rimelig i forhold til de store hotellene. Og det var helt greit og bo der. Veldig rene rom, og hyggelig personale. Man får det man betaler for. Og vi skulle bare sove på rommet om natten, og var borte hele dagen - så det passet veldig fint.

http://www.booking.com/hotel/it/sonya.html...e0194c62135c79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...