Gå til innhold

Å ta lappen i voksen alder

Frk. Stella

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få til oppstart med kjøretimer nå i vinter, men kjenner jeg rett og slett gruer meg litt... Er 32 og har NULL erfaring med biler/bilkjøring. Er det andre her inne som har tatt lappen i voksen alder og som vil dele litt av sine erfaringer med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å få til oppstart med kjøretimer nå i vinter, men kjenner jeg rett og slett gruer meg litt... Er 32 og har NULL erfaring med biler/bilkjøring. Er det andre her inne som har tatt lappen i voksen alder og som vil dele litt av sine erfaringer med meg?

Jeg vil bare si STÅ på dette klarer du :) enese viktige er å øve øve og øve

jeg tok selv lappen som 19 åring så har ikke så mange råd, men svigermor begynnte på lappen i fjor i en alder av noen og 50 og fikk lappen for en liten stund siden, hun hadde også null erfaring med bilkjøring. vet også om ei som tok den da hun ble enke da var hun over 60, men dette er en del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tok lappen da jeg var 31. Det er nå litt over to år siden.

Det gikk veldig fint! Var veldig nervøs i starten, og måtte innse at jeg nok hadde et snev av kjøreskrekk, noe jeg ikke hadde innrømt for meg selv tidligere.

Men fikk en veldig grei kjørelærer som jeg kom godt overens med, vi skravlet i vei på kjøretimene så det ble fort mer trivelig enn skummelt.

Kjørte enkelttimer i begynnelsen, det er mest vanlig med dobbelttimer på kjøreskole, men det ble rett og slett for mye for meg med dobbelttimer i starten, så da fikk jeg heller enkelttimer to ganger i uka!

Var også så heldig at jeg fikk øvelseskjøre en del med svigerinna mi, noe som også var veldig bra.

Jeg kjørte vel ca 30 kjøretimer på kjøreskole, så det ble jo ganske dyrt, men var absolutt verd det!

Noe som er viktig er å komme seg ut og kjøre så mye som mulig når du har fått lappen! Litt skummelt i starten men jeg tvang meg selv til å gjøre det og det gikk FORT mye bedre! Nå føler jeg meg veldig trygg bak rattet og er SÅ glad for at jeg fikk tatt lappen til slutt.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen i en alder av 30. Hadde ca 20 kjøretimer, og øvelseskjørte masse. Fikk lappen etter 4 måneder.

Da jeg begynte å kjøre hadde jeg ingen erfaring med kjøring bortsett fra at jeg hadde forsøkt meg litt på en parkeringsplass 10 år tidligere.

Var redd for å være nervøs for kjøringen, men var ikke det i det hele tatt. Synes det er ganske artig å kjøre bil.

Det tok imidlertid mye tid og penger - jeg var generelt utslitt med lite overskudd i perioden i og med at jeg øvelseskjørte ca annenhver kveld i tillegg til hverdagsrutinen, og jeg var totalt blakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32 så ille da. du er et ungt menneske. Du blir nok en mere safe sjåfør enn, de 18 åringene som beg. sammen med deg.

Fint at du har null erfaring, så slipper du å kaste vekk tid og penger på at lærer skal plukke av deg unoter.

jeg var selv 31......sto med glans. Etter et år var vi tilbake(den gang) det var de yngste som hadde vert borti uhell,tre hadde mistet lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...