Avalon Skrevet 25. februar 2009 #1 Skrevet 25. februar 2009 Kjøpte meg jerntabletter idag på apoteket. Måtte le litt da jeg kom hjem og så hva de het, "Ferro-Retard"...
Saeria Skrevet 25. februar 2009 #2 Skrevet 25. februar 2009 Disse får jeg som blodgiver også. Merkelig navn, men den skal være den typen tablett som er mest effektiv. Dog reagerer noen med å få veldig treg mage av den da, så de blodgiverne som sliter veldig med magen når de spiser disse, vil få en type som er mildere mot magen ved neste giving. Så om du skulle skite murstein, vil jeg anbefale deg en annen type neste gang.
Avalon Skrevet 25. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2009 Disse får jeg som blodgiver også. Merkelig navn, men den skal være den typen tablett som er mest effektiv. Dog reagerer noen med å få veldig treg mage av den da, så de blodgiverne som sliter veldig med magen når de spiser disse, vil få en type som er mildere mot magen ved neste giving. Så om du skulle skite murstein, vil jeg anbefale deg en annen type neste gang. Har brukt dem før en gang for lenge siden, så det går nok bra Veldig rart navn bare!
Gjest LanaLane Skrevet 26. februar 2009 #4 Skrevet 26. februar 2009 De stakkars jerntablettene har dessverre gitt meg det samme kallenavnet. Spesielt om folk er her på vors og ser dem på badehylla... "HAHAHAHA, ER DU HELT FERRO-RETARD ELLER???" Morsomt
mamma^3 Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Kjøpte meg jerntabletter idag på apoteket. Måtte le litt da jeg kom hjem og så hva de het, "Ferro-Retard"... Mine heter bare hemofer de og jeg blir oppgitt over legen min som ikke skjønner at jeg har det bra.. Han mener jeg skal ta én tablett mer pr gang jeg er der nå og jeg er på tre nå og har aldri hatt det bedre. I tidligere svangerskap har jeg vært på 9,2 - 11 i hb, veldig varierende.. Og nå har jeg vært jevnt rundt 10, 5 hele veien og det er faktisk ikke så verst! Til meg å være da selvfølgelig!
Saeria Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Jeg er spent på hvordan hb vil være hos meg gjennom svangerskapet. Er førstegangs. Jeg er jo blodgiver (i karantene nå da), og måles derfor jevnt og trutt, og har aldri hatt verdier under 12. Jeg bruker å ligge opp mot 14. Jeg har til og med hatt verdier over 15 en periode jeg måtte la være å gi, grunnet medisinbruk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå