Gå til innhold

Storbyferie-hjelp!


Gjest Gjest_Pandore_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pandore_*

Jeg og mannen min skal på en etterlengtet ferie i sommer, ca. 4 dager. Har hatt et slitsomt år, så vi trenger virkelig å koble av.

Jeg ønsker tips om storbyer som er verdt å få med seg. Fortell gjerne hvor dere bodde hvis dere fant et hotell dere var veldig fornøyd med. Vi ønsker å dra til en europeisk by som har gode shoppingmuligheter og fine severdigheter...

Har tidligere vært i London, Paris, Praha, Dublin, Budapest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barcelona? Jeg vet ikke helt hvordan temperaturen er på sommeren der, men jeg kan tenke meg at det blir ganske så varmt. Uansett er det en kjempefin by med mulighet for litt strandliv i tillegg. Utelivet er rett og slett fantastisk, og shoppingmulighetene er gode (om enn litt dyrt). Mange severdigheter er det også. :Nikke:

Vi bodde på et kjempefint hostell ved siden av Las Ramblas (ikke det beste å se i Barcelona gitt...), men dere vil vel kanskje ha litt mer luksus når dere først reiser på kjærlighetstur? Du kan uansett finne mange fine hosteller - med privat rom og bad - på Hostelworld dersom dere vil spare litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig fornøyd med både Amsterdam og Berlin med tanke på sightseeing og shopping :) Nå har norwegian åpnet flygning til Amsterdam også, så dit kan man komme seg for under tusenlappen. Dersom dere drar til Amsterdam ville jeg anbefalt en dagstur til Utrecht med samme - det tar en snau halvtime med tog, og er en nydelig by med masse fin sightseeing. Det er også ganske rimelig både i Tyskland og Nederland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LISBOA!!!

Elsker byen, og det er utrolig mye fint du kan se og oppleve der.

Frste gangen vi bodde der var det på et 4-stjernes hotel - Tivoli Jardim. Andre gangen bodde vi på 5-stjerners hotellet Tivoli Lisboa. Dette er nabohoteller, og bor man på Jardim kan man bruke bassenget som er på Lisboa.

Hotellene er rett ved Avenida de Liberdade, og det er bare å gå i noen få minutter til man er midt i sentrum av utallige resturanter og butikker av alle slag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Firenze? Da kan dere også reise ut på en vingård for prøvesmaking en dag?

Roma er romantisk, har god mat og vin, mange severdigheter og god shopping.

Barcelona, Sevilla og Edinburgh er vakre byer som oppfyller kriteriene deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...