Gjest Gutt20 Skrevet 24. februar 2009 #1 Skrevet 24. februar 2009 Noen som har erfaring med HGH for høyde her? Er bare 165cm så tenkte jeg skulle prøve det. Noen private klinikker som kan utføre det? Takk:)..
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Hva er HGH? Den eneste måten jeg vet om som kan endre høyden (etter at man er ferdig utvokst - epifyseskivene er lukket) er et kirurgisk inngrep som forlenger enten lårben og/eller leggben. Dette inngrepet uføres av det offentlige helsevesenet i Norge, men det er "grenser" for hvor "høy" man kan være før det gjøres (ulik grense for jenter og gutter). 165 cm er ihvertfall såpass "høyt" at jeg er ganske sikker på at dette inngrepet ikke vil bli gjort i det offentlige. Ta uansett kontakt med fastlegen din, dersom du ønsker mer informasjon om dette. Skjønner at du synes 165 cm er lavt, men det er da ikke SÅ ille?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Hva er HGH? Den eneste måten jeg vet om som kan endre høyden (etter at man er ferdig utvokst - epifyseskivene er lukket) er et kirurgisk inngrep som forlenger enten lårben og/eller leggben. Dette inngrepet uføres av det offentlige helsevesenet i Norge, men det er "grenser" for hvor "høy" man kan være før det gjøres (ulik grense for jenter og gutter). 165 cm er ihvertfall såpass "høyt" at jeg er ganske sikker på at dette inngrepet ikke vil bli gjort i det offentlige. Ta uansett kontakt med fastlegen din, dersom du ønsker mer informasjon om dette. Skjønner at du synes 165 cm er lavt, men det er da ikke SÅ ille? HGH (human growth hormone, veksthormon) kan ikke gjøre deg høyere når du er ferdig utvokst. Det kan imidlertid endre deg slik at du vil trenge større skonummer. Andre endringer av utseende som kan oppnås, finner du ved å lese om akromegali. Tviler på at dette gir deg lyst til å prøve slik hormonbehandling. Ved unormal mangel på veksthormon, kan det dog hende at epifyseskivene ennå ikke er lukket, og i slike tilfeller kan behandling med veksthormon være nyttig.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Hadde jeg vært 165 så hadde jeg vært superglad! Synes ikke det er lavt og ville ikke ha tullet med hormoner for det. Hilsen en som nesten er 10 cm lavere.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 OK, da skjønner jeg det (HGH). Nei, det vil ikke ha noen effekt, da epifyseskivene er lukket (eller ihvertfal så godt som - kan lukke seg sent hos gutter). I tillegg er veksthormonbehandling av barn (som jo fortsatt er i vekst, åpne epifyseskiver) også litt kontroversiell i de tilfellene der de har normale nivåer av veksthormon (men er korte). Det er først og fremst hos barn med veksthormonmangel dette er aktuelt. Kirurgisk inngrep er nok heller ikke aktuelt hos deg (du er lav, men har normal høyde). Husk at det er mange menn som er like høye som deg, og en del som er lavere. Det er lett og legge merke til alle som er høyere, istedet for å se de som er like som deg (eller mindre). Forsøk heller å akseptere deg selv slik du er, se på alle de positive sidene ved deg selv - finn noen å snakke med hvis du sliter med selvbilde. Skjønner at du gjerne skulle ønske du var høyere, og skjønner det spesielt i forhold til at du er mann. Tror det er lettere for damer å være lave, enn det er for menn. Men det behøver ikke å bety at det skal ødelegge noe for deg, håper du slipper å bruke tid til å tenke på dette.
Gjest hfdh Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Heh. 165 er en helt normal hoyde for kvinner. Lev med det. Jeg er selv 159. Skjoenner ikke folk som absolutt maa forandre paa alt!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #10 Skrevet 26. februar 2009 Det står da ingen steder at det er en mann? Men det burde nesten være det for en kvinne som er så misfornøyd med høyden sin som er helt normal trenger noe annet enn hormoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå