Gå til innhold

Dere som skal ha drikkebonger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som skal ha drikkebonger (dvs betalingsbar etterhvert), hva skriver dere i invitasjonene?? Vi skal ha sterkt reduserte priser, men pga sjenkebevilgning må det tas betalt. Bør vi opplyse om dette i invitasjon, og evt hvordan?? Sliter med å formulere det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo bare skrive i invitasjonen at det vil være muligheter for å kjøpe drikkevarer i baren frem til klokken 02:00. Så kan dere heller overraske gjestene med bongene:)

Skrevet
Dere kan jo bare skrive i invitasjonen at det vil være muligheter for å kjøpe drikkevarer i baren frem til klokken 02:00. Så kan dere heller overraske gjestene med bongene:)

Slik som: "Etter middagen vil det være muligheter for å kjøpe drikke i baren"?..virker ikke vi litt smålige som nevner dette på en slik måte i inbydelsen?...vi vil jo gjerne sette pris på våre gjester, vi har bare ikke råd til noe mer.. Noen som har eksempler på hvordan dere har gjort det?

Skrevet
Slik som: "Etter middagen vil det være muligheter for å kjøpe drikke i baren"?..virker ikke vi litt smålige som nevner dette på en slik måte i inbydelsen?...vi vil jo gjerne sette pris på våre gjester, vi har bare ikke råd til noe mer.. Noen som har eksempler på hvordan dere har gjort det?

Vi skal skrive: "Det er høve til å handle i baren. Skjenkeløyve til klokka 02:00".

Syns det er greit å gjøre våre gjester oppmerksomme på dette sånn at de tar med seg penger/kort til bryllupet. Syns ikke det er smålig i det hele tatt jeg :)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du syns det er flaut at gjestene må kjøpe drikke selv, men du bør virkelig opplyse om det slik at folk har med seg penger og ikke sitter igjen med skjegget i postkassa.

Skrevet
Jeg skjønner godt at du syns det er flaut at gjestene må kjøpe drikke selv, men du bør virkelig opplyse om det slik at folk har med seg penger og ikke sitter igjen med skjegget i postkassa.

Flaut at gjester må kjøpe drikke selv? Hvorfor skal vi bruke 20 000 kr på middag til gjestene og 30 000 kr på drikkevarer? Totalt unødvendig spør du meg. Dumt om våre gjester ikke klarer å ha det morsomt uten gratis alkohol, men jeg håper og tror at våre gjester kommer i bryllupet vårt av andre grunner enn tilbud om fri bar. Syns ikke TS skal se på det som flaut i det hele tatt.

Skrevet

Helt enig med Leiah, syns ikke dette er noe flaut.

Vi er jo ikke veldig glad i å drikke, og ikvertfall ikke drikke seg dritings!

Fri bar er uaktuelt uansett om vi kunne tatt med oss drikke.

så til TS. Vi skal ha en velkomst drink til alle....så blir det to bonger hver med maten, så blir det åpent i baren ut på kvelden. syns ikke det er flaut i det hele tatt.

Vi skrev ikke dette i invitasjonen vår siden invitsjonen var et dikt! så vi valgte nederst på den å skrive hjemmesiden vår som vi da har lagt ut masse informasjon angående drikke og overnatting etc....

Skrevet

Vi har opplyst i invitasjon og på hjemmeside at alle får gratis drikke til maten, og et par bonger etter det. Deretter er det også opplyst om at baren tar kort og kontant, slik at folk har med seg det i tillegg, om de ønsker mer å drikke etter at de har brukt opp bongene sine.

Gjest Gjest_mille_*
Skrevet

Synes ikke det er smålig at folk skal betale for drikke etter middagen. Det koster såpass mye å ha bryllup nå til dags, at om man velger å ha litt restriksjoner på drikke, synes jeg det er helt greit. Folk må kunne ta egne valg og stå for det.

Vi skal ha rikelig med vin til middagen, og gratis øl og vin etter middagen. De som skal ha sprit må betale det selv. Det har vi ikke opplyst om i invitasjonen, men tenker å si det muntlig før bryllupet.

Skrevet (endret)

Men eg skjønner ikke korfor folk må ha fri bar....folk velger jo noen ganger og ha alkohol fritt bryllup.

Syns folk dette er snodig og ikke få gratis alkohol så kan dem jo for min del droppe å gi oss gave, ikke derfor vi gifter oss....vil ha det hyggeligt med de vi bryr oss om.

Til slutt....så er ikke dette noen unskyldning....vi skal ha bryllupet sånn vi vil ha det, og unskylder oss ikke ovenfor at vi ikke betaler drikke hele kvelden :)

Endret av Helen
Skrevet
Vi har opplyst i invitasjon og på hjemmeside at alle får gratis drikke til maten, og et par bonger etter det. Deretter er det også opplyst om at baren tar kort og kontant, slik at folk har med seg det i tillegg, om de ønsker mer å drikke etter at de har brukt opp bongene sine.

Så lenge man ikke skal ha fri bar....er dette den eneste ok måten å gjøre det på.

Skrevet
Så lenge man ikke skal ha fri bar....er dette den eneste ok måten å gjøre det på.

Helt enig:)

Skrevet (endret)

en invitasjon er jo en kort opplysning egentlig om at VI skal gifte oss, og da når man har en hjemmeside nederst kor folk kan få mer informasjon syns ikke eg det er noe dårlig informering. De eldre som ikke bruker data er jo informert muntlig så....

Endret av Helen
Skrevet (endret)

De får jo servert både kaker og nattmat, og så mye brus de orker. De må bare selv betale for alkohol (og noen har sannsynligvis med seg noe på innerlommen). Jeg skal selv i bryllup i sommer hvor det er skjenkeløyve, og jeg ser ingen problemer med det. Jeg er jo der for å feire mine venner, ikke for å suge til meg mest mulig gratis alkohol. Jeg har da penger til å betale for mitt eget alkoholforbruk.

Endret av Helen
Gjest Servitrusa
Skrevet
Dere som skal ha drikkebonger (dvs betalingsbar etterhvert), hva skriver dere i invitasjonene?? Vi skal ha sterkt reduserte priser, men pga sjenkebevilgning må det tas betalt. Bør vi opplyse om dette i invitasjon, og evt hvordan?? Sliter med å formulere det...

Man kan fint skjenke gratis alkohol selv om det er skjenkebevilling så lenge det er en lukket fest.

Gjest Gjest_Sol79_*
Skrevet

Seriøst? Har dere opplyst om at man får gratis drikke til maten?

Du vet at det er normalt? Vet ikke om jeg hadde giddet og gått i et bryllup der jeg måtte kjøpe meg et glass vin til middagen.

Skrevet (endret)

Jeg skal gifte meg til neste år med ca 100 gjester og skal ha fri bar.

Noe annet ville være uaktuelt for oss.

Ser ikke for meg at vi kommer til å bruke 20 000 på alkhol akkurat. Haha.

Endret av Helen
Skrevet
Jeg skal gifte meg til neste år med ca 100 gjester og skal ha fri bar.

Noe annet ville være uaktuelt for oss.

Ser ikke for meg at vi kommer til å bruke 20 000 på alkhol akkurat. Haha.

Heimebrent??

Skrevet
Heimebrent??

Hvorfor spydigheten?

Handler en del på taxfree og i Sverige.

Skrevet (endret)

Vi har et bryllup med 50 voksne, handler også mye av alkoholen på tax-free og slikt, men regningen blir nok nærmere 15 000.. For 100 voksne hadde regningen blitt på nærmere 30 000 logisk nok.

Lykke til :gjeiper:

Endret av Helen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...