Gå til innhold

Finnes det mange hetrofile menn som er 0% homofobe?

Gjest Gjest_Luna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Luna_*

Jeg har vært borti 3 typer homofober og de provoserer meg alle.

Kategoriene av homofobi:

1. "Jeg hater homofile og jeg vil drepe dem"

2. "Det er greit det finnes homofile så lenge ikke jeg trenger å ha noe med dem og gjøre"

3. "Homofile er ekle/unaturlige/kan ikke følge de sosiale normene, men å eksistere må de få lov til"

Finnes det ingen hetrofile menn som er homovennlige og som ikke har noe som helst mot homofile? Jeg synes selv homofobi er like ille som rasisme fordi de homofile har ikke valgt å være sånn selv. Mange av homofobene jeg har møtt har hatt dame. Bryr ikke damene seg noe om disse menneskefiendtlige holdningene? Eller tenker de bare at "gutter er gutter"?

Hvis det er slik at alle menn har noe imot homofile (uansett om det bare er bitte-bittelitt), vil jeg heller bli mannløs resten av livet enn å være ulykkelig sammen med en av disse homofobene.

Noen menn (og kvinner) prøver å forsvare homofobi med at "de er jo menn og de synes jo tanken på to menn sammen er ekkel". Jeg er en hetrofil kvinne men jeg synes ikke tanken på to kvinner sammen er ekkel. Jeg har lesbiske venner, homofile venner, bifile venner og hetrofile venner.

Jeg vet det finnes noen få hetrofile menn som er 0% homofobe men er det like vanskelig å finne dem som å finne en vegetariansk slakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingenting imot homofile, men så er jeg heller ikke 100% heterofil. Det er dog ingen mangel på gutter som ikke har noe imot homofile, det virker som de guttene du snakker om er veldig typiske konservative fotball, Top Gear og øl-gutter. Blant intelligente, liberale gutter så er det svært få homofober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi eksisterer vi ;)

Har ingen homsevenner i vennekretsen min riktignok, men "bekjentes" venner der en er homofil. Grei og hyggelig kar :)

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min ser ikke ut til å ikka ha noe mot homofile, så de finnes, ja. Han har heller ingen problem å gå til en nattklub med homofile, så han er nok 100% ikke-homofob mens han selv er 100% heterofil.

Kjenner faktisk mange menn som har ingenting mot homofile og kan nok ikke tenke mange jeg kjenner som er tenker sånn du skisserer? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot homofile, men så er jeg heller ikke 100% heterofil. Det er dog ingen mangel på gutter som ikke har noe imot homofile, det virker som de guttene du snakker om er veldig typiske konservative fotball, Top Gear og øl-gutter. Blant intelligente, liberale gutter så er det svært få homofober.

Enig.

Ingen i min omgangskrets er homofobe, jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt. I mitt miljø (hovedsakelig studenter) så tror jeg homofobe er like vanskelig å finne som en vegetariansk slakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min ser ikke ut til å ikka ha noe mot homofile, så de finnes, ja. Han har heller ingen problem å gå til en nattklub med homofile, så han er nok 100% ikke-homofob mens han selv er 100% heterofil.

Kjenner faktisk mange menn som har ingenting mot homofile og kan nok ikke tenke mange jeg kjenner som er tenker sånn du skisserer? :klø:

Samme her. Kunne heller aldri vaert sammen med en homofob. Ser paa dem som lite opplyste, nesten litt mindre smarte som er saa fordomsfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste menn i min omgangskrets er ikke homofobe i det hele tatt. Noen har homofile venner og generelt bryr de seg ikke om legningen til folk. De fleste menn jeg kjenner jobber enten innen noe kreativt, er akademikere eller innen omsorgsyrker, så det kan ha litt med dét å gjøre. Men jeg kjenner også håndverkermenn med (i mine øyne) fornuftige holdninger på dette området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_makrell_*

hah, selv om mange virker homovennlige så har vi da lært å holde kjeft om alt som er sammfunnspopulært som f.eks afrikanere og homoer. Innerst inne forakter vi begge grupper men vi holder kjeft for å bevare freden. De som står åpen frem som en slik type "nazist" har all min respekt siden de uttrykker det jeg ikke selv våger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med homser generelt, kjenner flere og har delt både rom og seng med et par av dem uten å få nervøse rykninger. Men skruller, de klarer jeg bare ikke. Skrullefob, er det noe som heter det? Det er jeg, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah, selv om mange virker homovennlige så har vi da lært å holde kjeft om alt som er sammfunnspopulært som f.eks afrikanere og homoer. Innerst inne forakter vi begge grupper men vi holder kjeft for å bevare freden. De som står åpen frem som en slik type "nazist" har all min respekt siden de uttrykker det jeg ikke selv våger.

=D

Uff, det verste er vel at du tror folk faktisk tenker sånn. Det er ikke så gale at du selv er homofob og rasist, men jeg tror du hadde hatt godt av å innse at folk flest er mye mer oppegående og moderne enn deg, og faktisk ikke har slike tullete fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..det virker som de guttene du snakker om er veldig typiske konservative fotball, Top Gear og øl-gutter. Blant intelligente, liberale gutter så er det svært få homofober.

Har delt leilighet under studietiden med en sånn, kjenner igjen det. Var så overdrevent at jeg lurer på om han var snik-homo, selv om han fikk seg dame til slutt...

Jeg må innrømme at jeg ser på sånne som ganske primitive og enkle. Men nå tror jeg også mange jenter setter pris på primitive og enkle menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med homser generelt, kjenner flere og har delt både rom og seng med et par av dem uten å få nervøse rykninger. Men skruller, de klarer jeg bare ikke. Skrullefob, er det noe som heter det? Det er jeg, i så fall.

Jeg syns de bare er koselige, jeg da. Føler meg ikke provosert eller truet av sånne homohomoer.

La homohatere få lov til å hate homoer, og se på det som positivt, enda et parameter som kan forhindre deg i å bli sammen med en tulling. Så kan vi gode gutta få lov til å kose oss med gode jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Luna_*

Skjønner ikke hva folk har imot skruller? Hvorfor kan de ikke få være sånn hvis de vil???

Hva er problemet med gutter som kler og oppfører seg feminint? Hva har de gjort deg??? Reagerer du på samme måten når du ser ei "butch" dame med kort hår og maskuline klær???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Luna_*

Og jeg skjønner meg ikke på de jentene som aksepterer at kjærestene har slike holdninger til homofile. Enten så må de jentene ha slike holdninger selv eller så må de være helt lobotomerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig generalisering! Selv liker jeg både fotball, bil og øl, og anses til og med som relativt intelligent, men har ikke noe problem med homofili whatsoever. Og jeg er ikke den eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann

Har ingenting mot homofile, folk som meg og deg.

Jobbet med en homse for et år siden, hyggelig fyr, hang mye med ham både på og etter jobb, kanskje litt fruity til tider men sånt får en tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Herlig generalisering! Selv liker jeg både fotball, bil og øl, og anses til og med som relativt intelligent, men har ikke noe problem med homofili whatsoever. Og jeg er ikke den eneste.

Ser du på deg selv som en typisk øldrikkende, fotballelskende, bilinteressert gutt? At du anser deg selv som relativt intelligent betyr at du skiller deg ut fra folk flest, vil du ikke også si at du bryter stereotypen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du på deg selv som en typisk øldrikkende, fotballelskende, bilinteressert gutt? At du anser deg selv som relativt intelligent betyr at du skiller deg ut fra folk flest, vil du ikke også si at du bryter stereotypen?

Jepp! Jeg ser ikke noe negativt i å ta noen øl til lørdagsfotballen, for deretter å bli med en kompis ut og se på den nyrestaurerte motoren hans. At du tenker på disse stereotypene som mindre intelligente, vil ikke si at andre er enige i din vurdering. Jeg vil ikke si at man er mer homofob om man er glad i fotball/bil/øl enn om man har andre interesser. Jeg tror heller ikke intelligens har så voldsomt mye å si for hva man interesserer seg for heller. Jeg vet faktisk om et par homofile fotballfanatikere som møter på den lokale puben og tyller øl, for deretter å gå hjem, der han ene har et prakteksemplar av en veteran-Jagg stående i garasjen. Sånn bare for å slutte sirkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofob er et sterkt ord.

Kjæresten min er 110% hetrofil. Han har ikke noe i mot homofile, og han hadde nok fint taklet å være venn med en, men han får frysninger av å se to menn kysse, og han takler ikke sånne skikkelig femi-homser (no affense), vet ikke om det er det som er skrullehomoer som var nevnt lenger opp? Uansett. DET synes han er unaturlig, og holder seg helst unna dem samtidig som han gjerne kan komme med noen kommentarer når han ser "slike" på tv.

Selv har jeg nesten samme holdningen. Har ikke noe i mot dem, og de jeg har møtt hart vært hyggelige gutter/jenter, men når det kommer til sånne overfeminine homofile, og skikkelig maskuline lesber, så backer jeg litt ut. Har nok mest med at jeg ikke er vant til det. I byen jeg bor i virker det ikke som om det er så veldig utbredt. Veit om ei som kom fra byen min, som dro til Oslo, og da hun så hvor åpen kulturen der var, ble hun bra overasket, likevel tok det lang tid før hun turte å gå hånd i hånd med sin nye kjæreste.

Og når det gjelder lesber; Jeg har synes det er flott de står fram som det, men jeg kan ikke noe for det, jeg får litt noia om ei lesbisk jente klenger seg på meg, stirrer mye osv. Var ei som gjorde det, og det var egentlig litt ubehagelig, uten at jeg ser ned på henne eller noe sånt. Har bare med at jeg tenner ikke på kvinner overhode, eneste grunnen til at jeg ser på en kvinne, er fordi jeg "vurderer" henne, som i at jeg tenker "for en flott rompe, sånn vil jeg og ha" etc.

Er dessverre et litt dumt syn jeg har, men har ikke akkurat vært exponert for så mange homofile i en by med 40 000 innbyggere hvor jeg ikke kjenner en fjerdedel en gang.

Kanskje jeg bare er ung og dum, og at jeg endrer mine følelser ang. det etter hvert. Må bare få undersstrekt at jeg unner dem alt de gjør og alle deres følelser, og synes det er like normalt som alt annet, MEN det er ikke noe for meg, og dermed kan jeg i visse situasjoner føle litt ubehag.

Beklager alle skrivefeil/grammatikkfeil, har det litt travelt akkurat nå så skriver i hastverk. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten legge til at kjæresten min er glad i fotball, han drikk øl osv. (Men han har også en stor interesse for dyr, turgåing, akvarium, dykking, reising osv.)

Og han ER intellegent. Veldig intellegent også.

Vil si han er en nummer to som ble nevnt i startinnlegget, med modifikasjoner, dvs. han kan godt ha kontakt med dem/kompisforhold så lenge det er helt "vanlige" folk som ikke skiller seg ut, og som vet hvor grensa går. Og når det er sagt, bare for å understreke det at han ikke er homofob, så har han kysset et par kompiser noen ganger, sånn i fylla i vel viten om at det bare er tull og artig. Har gjerne kommer i den sammenhengen at en kompis sier han er trygg på sin seksualitet, og gir dermed en annen kompis et kyss for å understreke det. Men nå avsporer jeg veldig. :) Prøver bare å poengtere at det er ikke bare svart hvitt. Man kan være ordentlige mennesker uten å ikke ha noen som helst motforestillinger. Å de motforestillingene gjelder ikke homofile som personer, det handler mer om ens egne forutsetninger og grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...