Gå til innhold

Rideleir for jente 12 år


lillede

Anbefalte innlegg

Heisann...

Har en datter som har VELDIG lyst å reise på rideleir i sommer med full overnatting.

Problemet er at vi også har en sønn i huset som ikke liker hester noe særlig..så vi har funnet ut at meg og faren kan feriere i nærheten av en rideleir,slik at vi kan finne på noe gøy med han(samtidig være i nærheten av jenten,hvis NOE skulle skjedd)

Gutten er 14 år,så han hadde vel mest likt å være et sted der det er tivoli,badeland..osv

Vi bor i bergen..og jeg aner ikke hvor vi kan reise for å få gjordt begge deler.

Noen av dere som vet om en bra rideleir,som samtidig er i nærheten av noe annet gøy for sønnen??....tenkte å bo i hytte.

Trenger hjelp til å løse denne floken,da jeg ikke er spesiellt kjent rundt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesten

Rir datteren dere nå da? Isåfall ville jeg ha forhørt meg på ridesenteret. Evt. hvis hun ikke allerede rir så hør likevel så har med en av rideskolene, det er jo mange av dem rundt om i bergensområdet.

Det er jo gjerne flere som skal reise på slikt, og da er det jo kjekt hvis man kan reise sammen med noen man allerede kjenner litt tid.

Hvis hun ikke allerede er aktiv et sted så legger jeg ved noen linker:

Epona rideklubb (nedre nattland)

Alvøen Rideklubb

Åsane Ridesenter Og Rideskole

Rideskolen Ramstad Gård (nesttun)

Fant forresten en samling av rideleire på Hest.no. Ta en titt der.

Men, jeg må nesten bare spørre. Hvorfor skal dere være med? Selv var jeg på sommerleir hvert eneste år allerede fra sommeren mellom 1. og 2.klasse. Aldri var mine foreldre med, eller noen andre foreldre for den saks skyld. De første årene var jeg på leir bare et par timers kjøring hjemmefra, men i 12-års alderen var jeg på leir på andre kanten av landet. Det går helt fint. Lederene på slike leire er godt trent, både til å aktivisere, trøste, takle hjemlengsel, utøve førstehjelp mm.

Jeg har ingen personlig erfaring med hestemiljøet, men har familie på en annen kant av landet som er veldig aktive, og de to barna i den familien - noen år eldre enn din datter - har vært på flere rideleire. Jeg har bare hørt gode ord om disse turene.

Jeg har også selv vært leder i speideren og hatt mange barn med på tur (både helgeturer og ukelange leire) og noen få ganger har vi opplevd at foreldre har vært i nærheten eller utstyrt barna med mobiltelefoner som de stadig ringer på for å fortelle at de savner barnet sånn, og ja nå spiser de pizza osv. Stort sett har dette fungert som et forstyrrende element og barn som har hatt en helt super dag blir rammet av akutt hjemlengsel etter en slik telefon eller lite besøk av foreldrene.

Alle barn er selvsagt forskjellige, og noen trenger mer oppfølging og klarer ikke være borte hjemmefra så lenge, men de aller aller fleste har det faktisk helt topp på slike leire. Nå kjenner jeg ikke hverken deg eller din datter, men jeg vil uansett tenkt meg godt gjennom med tanke på hvorfor dere skal reise etter. Er det for din datter sin del, eller er det mest fordi det er skummelt for dere foreldre å slippe henne avgårde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ...takk for svar..

Min datter har gått på rideskole i flere år...så hun er erfaren.

Det er heller ikke slik at hun eller oss MÅ være i nærheten..det er bare det at vi tenkte å finne på noe ferie med sønnen i samme slengen...har egentlig mest lyst til å ta englands-båten med han..men tenkte at HVIS det skulle skje noe med datteren vår,så ville vi vært laangt vekke..og da tenker jeg ikke på hjemlengsel og slikt..men hvis hun skulle brukket foten ol..(eller andre alvorlige ting)..Det var vel egenlig den eneste grunnen til at jeg tenkte vi kunne funne på en ferie med sønnen vår i nærheten.

Håper jeg fikk forklart meg bedre nå...smil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Ja, da skjønner jeg litt mer. Jeg forstår at det ikke er så kjekt å reise ut av landet om noe slikt skulle skje. Hvis det skulle oppstå en slik relativ alvorlig skade er det vel naturlig at hun sendes hjem, og da er det jo en fordel at dere kan komme dere hjem på en grei måte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er iallefall rideleir på Vassenden gård mellom Voss og Granvin. Voss er jo et kjekt sted om sommeren, med badeland, rafting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kragerø Ridesenter har gode rideleirer. Jeg kjenner flere som har vært der, og de har vært veldig fornøyde. Og, Kragerø er jo et paradis om sommeren. Det er jo ikke så langt unna Bø Sommarland, det er bare en svipptur ned til sørlandet eller til Oslo, og i Langesund er det masse flotte konserter om sommeren. Mange aktiviteter for en 14 åring, og for dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...