Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2009 #1 Del Skrevet 24. februar 2009 Når jeg bremser hardt lyser lampa med bilde av en oljekanne. Gir seg når jeg slipper opp bremsen. Byttet bremseklosser og bremseskiver på service før jul (dyrt!). Kan jeg fylle bremseolje selv for å spare litt penger? Det er en Volksvagen Golf 1,6 1999-modell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c-girl Skrevet 24. februar 2009 #2 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei.. Hvis oljekanna lyser, så er det MOTOROLJE du må fylle.. IKKE BREMSEVÆSKE.. Men at det beg å lyse når du bråbremser er nok fordi det er så lite olje på motoren at det skvulper under sensoren som måler oljenivået i motoren.. Peil oljenivået (målepinne i motorrommet) og fyll på til du når maks nivå.. Hvis du ikke har peil på bil, stikk innom et verksted, så vil nok de være behjelpelig med å hjelpe deg med det.. c-girl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berg Skrevet 26. februar 2009 #3 Del Skrevet 26. februar 2009 heisann Bra at folk tørr å spørre. Dette er en enkel sak som kan koste mye penger å ikke følge med på.Fyll litt olje som det blir sagt her og peil for å sikre at det ikke fylles for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Legolars Skrevet 27. februar 2009 #4 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Når jeg bremser hardt lyser lampa med bilde av en oljekanne. Gir seg når jeg slipper opp bremsen. Byttet bremseklosser og bremseskiver på service før jul (dyrt!). Kan jeg fylle bremseolje selv for å spare litt penger? Det er en Volksvagen Golf 1,6 1999-modell. Jeg har trukket mitt svar. Endret 9. mars 2009 av Legolars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #5 Del Skrevet 5. mars 2009 TS her. Jeg peilet motoroljen og det var langt under minimumsstreken. Det manglet nesten 2 liter motorolje viste det seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 5. mars 2009 #6 Del Skrevet 5. mars 2009 var litt, det. da vil jeg anbefale at du tar og følger med hvor mye olje du bruker/mister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå