Gå til innhold

Bremseolje

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når jeg bremser hardt lyser lampa med bilde av en oljekanne. Gir seg når jeg slipper opp bremsen. Byttet bremseklosser og bremseskiver på service før jul (dyrt!). Kan jeg fylle bremseolje selv for å spare litt penger?

Det er en Volksvagen Golf 1,6 1999-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Hvis oljekanna lyser, så er det MOTOROLJE du må fylle.. IKKE BREMSEVÆSKE..

Men at det beg å lyse når du bråbremser er nok fordi det er så lite olje på motoren at det skvulper under sensoren som måler oljenivået i motoren..

Peil oljenivået (målepinne i motorrommet) og fyll på til du når maks nivå..

Hvis du ikke har peil på bil, stikk innom et verksted, så vil nok de være behjelpelig med å hjelpe deg med det..

c-girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

Bra at folk tørr å spørre. Dette er en enkel sak som kan koste mye penger å ikke følge med på.Fyll litt olje som det blir sagt her og peil for å sikre at det ikke fylles for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bremser hardt lyser lampa med bilde av en oljekanne. Gir seg når jeg slipper opp bremsen. Byttet bremseklosser og bremseskiver på service før jul (dyrt!). Kan jeg fylle bremseolje selv for å spare litt penger?

Det er en Volksvagen Golf 1,6 1999-modell.

Jeg har trukket mitt svar.

Endret av Legolars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS her. Jeg peilet motoroljen og det var langt under minimumsstreken. Det manglet nesten 2 liter motorolje viste det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var litt, det. da vil jeg anbefale at du tar og følger med hvor mye olje du bruker/mister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...