Gå til innhold

Lære Engelsk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!:)

Aner ikke hvor jeg skal sette dette, så setter det her så får det flyttes viss det er feil.

Det har seg sånn at jeg er en jente på 18 år som vil lære meg flytende engelsk til høsten.

Jeg hadde først tenkt å gå på universitetet i Stavanger og fordype meg i faget, men så kom jeg på at det hadde vært utrolig morsomt å reist til for eks. USA eller Australia på språkreise et halvt år! Det som er er at det er så utrolig dyrt - koster ca 100 000 for et halvt år med opphold. Mat, flybilletter og lommepenger kommer i tillegg.. Aner ikke hvordan jeg skal skaffe de pengene :P

Noen som har vært på språkreise noen gang? Var det verdt pengene? Eller ville dere gått på universitet - som er gratis? Eller har dere andre tips til å lære seg engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den beste måten å lære seg flytende engelsk er å oppholde seg i et land hvor det snakkes engelsk. Universitetsstudier vil ikke lære deg å skrive og snakke engelsk flytende, universitetsstudier lærer deg historie, litteratur og grammatikkteori.

Og du behøver jo ikke dra på språkreise, du kan skaffe deg en jobb i et engelsktalende land, for eksempel som au pair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke så mange innspill til hva du skal gjøre til høsten, er enig i at det er lurt å dra til et engelskspråklig land, så du får snakket engelsk hver dag.

Når det gjelder andre tips til å lære seg engelsk i forkant, så vil jeg anbefale å se DVD uten tekst eller med engelsk tekst. Vær litt bevist, skriv gjerne ned ord du ikke kan underveis, og slå disse opp:) Kjøp deg ukeblader på engelsk (disse er mye bedre enn de norske uansett! Jeg liker InStyle US) I tillegg kan det være lurt å skaffe seg en læringsbok i engelsk grammatikk, som Practical English Usage. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på et normalt "norsk" nivå på engelsken din tror jeg ikke du trenger et halvt år på språkreise for å bli flytende i engelsk. Jeg ville heller reist som au pair, begynt på studier i et engelsktalende land eller noe lignende. Da omgås du engelsktalende daglig, og hvis du da går inn for å suge opp den engelsken du har mulighet for tror jeg det er den beste måten å lære på.

Evt. kan du jo ta noen privattimer i engelsk mens du er der, i tilfelle det er noen grammatiske områder du er usikker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill:)

Virket veldig greit å jobbe i utlandet ja! Noen som vet om det er forskjellige organisasjoner som hjelper en å finne jobb i utlandet?:)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...