Fresi Skrevet 8. mars 2009 #21 Skrevet 8. mars 2009 Fikk samme menyen i et bryllup jeg var i. Kan sikkert være godt, men for min del smakte det dårlig. Blodet rant utover tallerken. Ikke alle liker rå mat, vær litt obs på det. Blod? Rå mat? :klø: Jeg synes menyen din høres god ut, ts!
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #22 Skrevet 8. mars 2009 Vi skal ha fest i eget lokale, og vil gjøre det stilfult, men enkelt. Bryllupet er i midten av juni. Menyen vi har tenkt på er: Forrett: Grillet laks på frisk salatseng med rømmedressing Hovedrett: indrefilet(okse) med fløtegratinerte poteter og rødvinsaus Dessert: Bringebær Panna Cotta Høres dette bra ut, eller burde en bryllupsmiddag være mere "spesiell"? For meg bir det veldig mektig med grillet laks til forett, for så å ha indrefilet til hovedrett. jeg ville valgt en lettere utgave av laks til forrett. grilla laks er veldig mettende, så jeg vil anbefale deg noe annet. Har du vurdert noe annet enn fløtegratinerte? jeg spør siden mye av det du har er veldig mektig mat.
Gjest SmallTalk Skrevet 8. mars 2009 #24 Skrevet 8. mars 2009 hva er komler? Komler kalles også raspeballer. Det er en type potetballer hvor man blander sammen raspet potet og mel, og former dette til ganske store kuler. Så kokes disse i kraft, og serves sammen med salt kjøtt, røkte kjøttpølser og rotgrønnsaker som kålrot og gulrot.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mars 2009 #25 Skrevet 8. mars 2009 Komler er noe av det verst jeg vet, det smaker lim. Tror jeg hadde blitt superskuffet hvis jeg fikk det servert i bryllup. Men hver sin smak, så klart.....
Sol79 Skrevet 8. mars 2009 #26 Skrevet 8. mars 2009 I Gudbrandsdalen er rømmegrøt med spekemat tradisjonell festmat, også i bryllup. Familie i Nord-Norge fikk bakoversveis da vi fortalte dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå