Andale Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Ja, som overskriften sier.. Det jeg er litt usikker på (som sikkert er veldig teit) er: åssen "frisyre2 forventer legen? Jeg liker å være glattbarbert der nede, men har nå spart opp i en uke, for er redd for å få "skjennepreken" for å barbere bort alt. hehe. Og dere som har tatt GU før, er det skummel/flaut/noe å grue seg til? jeg gruer meg hvertfall noe innmari... :S
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 For å si det sånn: en gynekolog har som oftest sett "alt". Tror ikke de har noen sterke preferanser på "frisyre"... Mange anbefaler å ha litt hår nedentil, fordi det er bedre for "miljøet" der nede (hårene fanger opp og fordeler fuktighet, akkurat som... nesehårene, hehe). Men jeg tviler på at de kjefter på folk som har glattbabert seg! Jeg synes alltid det er litt flaut å gå til gynekolog. Jeg mener, man ligger jo der og spriker for en fremmed person, og så skal de inn og klemme i tillegg.... Men de er profesjonelle, og det er sjelden vondt. Litt ubehagelig eller rart, kanskje. Og det går som oftest fort! Lykke til!
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Ja, som overskriften sier.. Det jeg er litt usikker på (som sikkert er veldig teit) er: åssen "frisyre2 forventer legen? Jeg liker å være glattbarbert der nede, men har nå spart opp i en uke, for er redd for å få "skjennepreken" for å barbere bort alt. hehe. Og dere som har tatt GU før, er det skummel/flaut/noe å grue seg til? jeg gruer meg hvertfall noe innmari... :S he he,måtte le litt av deg... ikke slemt ment altså... du var bare litt søt:) tror alle gyn. "driter" i hva slags frisyre du har,he he.. det har de INGEN ting med å gjøre... du kan bare være glatt og nei, det er ikke så ekkelt. tenkt på at de er profesjonelle og ser dette hver eneste dag. så for dem er det en jobb. selv om det kan virke rart at du må ligge å sprike foran en ukjent, så tenk hele tiden på at han er lege og profesjonell... det hjelper meg ihvertfall, og det gjøre at det går helt fint for meg å gå til GU. dette er ihvertfall det jeg tror og synes... lykke til
Strix Skrevet 24. februar 2009 #4 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har pleid å tenke som så, at en gynekolog har kunder/pasienter i alle aldersgrupper og tenk bare hvor "lekker" du er nedentil om du er frisk(ikke har noen stygge utslett ol.), nydusjet og sånt. Sammenlignet med andre som har sår, er 70 år gamle el.l- Ja, det er en overdrivelse, men det var en grei tanke for meg første gangen. Samtidig er en kvinnes underliv det eneste en gynekolog ser på dag ut og dag inn. Akkurat som en tannlege som kikker inn i munnen på folk hele dagen. Jeg tror de ser JOBB og bare jobb, det er "inn/ut og ferdig arbeid". For min del gikk første gangen over all forventning, jeg var vel 22år og syns selv det var på høy tid med en sjekk. Nå har jeg vært på så mange gu`er hos så mange at jeg ikke kunne brydd meg mindre...
Cuba Skrevet 24. februar 2009 #5 Skrevet 24. februar 2009 Enig med de andre her! Ingenting å engste seg over Jeg har bare hatt kvinnelige til nå da, og vil vel helst ha det videre også. Ikke for at jeg er noe "redd" for mannlige, men føler meg mer avslappet med en kvinnelig har jeg for meg. Den gangen jeg var singel "løp" jeg til gynekologen med en gang jeg følte meg usikker etter ubeskyttet samleie. Ikke at det skjedde så ofte , men det viser hvertfall hvor lite farlig det er Det blir jo det samme som å gå til legen for noe helt annet, bare at han/hun vil sjekke at du er frisk i mer private omgivelser også
Andale Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2009 Meg igjen! Og nå var det gjort. Var fastlegen min (kvinne) som også tok denne Gu'en, og det gikk som forventet egentlig. Var kjempeklam og nervøs, men prøvde å skjule det så godt jeg kunne så da var det bare opp på stolen og ut med beina og inn med den store (!) dingsen. Etter det var det vel egentlig bare litt smårart å kjenne noe inni meg, når hun tok de testpinne-greiene.. Men hun haddde ikke fingrene eller noe inni, for hun sa at siden jeg er så ung trengte hun ikke kjenne på "ettellerannet" (livmora eller no?). Tok vel ikke mer enn 5 min. Var rimelig shaky etterpå, men som sagt, det gikk jo bra! Og da er jeg sikkert ikke så redd for neste gang, som er om tre år hihi. Letta nå ja. Takk for svar fra dere erfarne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå