Gå til innhold

voldtektsforsøk og fysisk mishandling..

Fremhevede innlegg

Gjest utlogget nå..
Skrevet

Har havnet opp i en vannskelig situasjon og sitter her nå og er helt på felgen..Har det helt for jævlig:(

for å gjøre en lang historie kort så handler dette om en som jeg holdt på å bli sammen med. Vi "holdt" på i 3-4 mnd før jeg bestemte meg for at dette ikke kunne bli noe mere fra min side da jeg kanskje allerede da ante at det var "ugler" i mosen.

Ikke at han gjorde meg noe mens vi for sammen, men at det var noe ved han som skremte meg uten at jeg kunne sette fingeren på det!

da jeg fortalte han at det ikke kunne blei noe mere fra min side ja da var det alt begynte..Først spilte han så lei seg og såra til han en dag var på besøk hos meg og viste sitt sanne jeg!! det endte med brekt arm. Det samme skjedde igjen for 1 mnd siden, da tok han kvelertak på meg og det endte med blå hals og blåøye. Har mange beviser mot han, samt bildebeviser tatt av lege, dna spor og legeuttalelser. Har ikke turt å annmelde d enda.

I går kveld sto han utenfor leiligheten min og ventet på meg, vet ikke hvordan eller hvorfor..men av en eller annen grunn så slapp jeg han inn. Kanskje enn så rart det høres ut av frykt. Frykt for hva han kunne gjøre om jeg ikke slapp han inn og igjen lot jeg meg lure.

han forsøkte å voldta meg, men greide d ikke. han slo meg å holdt meg så hardt at jeg er sort flere steder på kroppen samt et blåøye.

føler meg enda verre i dag for nå greier jeg ikke å tenke på noe annet å har det helt grusomt, helt ekkel i kroppen:(

Jeg føler jeg virkelig trenger hjelp og d nå. orker ikke en natt til våken og tenkende. Orker heller ikke gå til legen min fordi jeg føler han maser og presser meg til å annmelde det, slik han har gjort før.

i byen jeg bor i har vi et eget motak på sykehuset som heter senteret for seksuelle overgrep og voldtekt, de har åpent hele

døgnet. De jeg lurer på er om jeg kan dra dit? selv om han ikke greide å voldta meg?

eller er dette noe som er kun for de som har blitt voldtatt og ikke slike fysiske skader som jeg nå har fått i fobindelse med forsøket hans?

er så forferdelig usikker, men føler virkelig at jeg trenger noen å snakke med nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var trist lesning. Det du har opplevd, er veldig ille. Denne ex typen din har begått kriminelle handlinger, og høres farlig ut. Jeg synes du skal anmelde dette til politiet. De kan gi deg beskyttelse i form av f.eks voldsalarm. De kan også gi exen din besøksforbud. Bryter han det, vil han få politiet på nakken. Du har tydeligvis nok av bevis i form av blåmerker osv. Ta bilder av det, før merkene forsvinner. En legeundersøkelse er også på sin plass.

En annen mulighet er å oppsøke krisesenteret i byen din. Du kan bo der for en periode, og de vil hjelpe deg videre. Slik det er nå, høres det ikke ut til at du er trygg i ditt eget hjem, så du vil ikke tape noe på å oppsøke hjelp. Gjør det NÅ, før han skader deg enda mer. Ønsker deg lykke til.

Skrevet
Dette var trist lesning. Det du har opplevd, er veldig ille. Denne ex typen din har begått kriminelle handlinger, og høres farlig ut. Jeg synes du skal anmelde dette til politiet. De kan gi deg beskyttelse i form av f.eks voldsalarm. De kan også gi exen din besøksforbud. Bryter han det, vil han få politiet på nakken. Du har tydeligvis nok av bevis i form av blåmerker osv. Ta bilder av det, før merkene forsvinner. En legeundersøkelse er også på sin plass.

En annen mulighet er å oppsøke krisesenteret i byen din. Du kan bo der for en periode, og de vil hjelpe deg videre. Slik det er nå, høres det ikke ut til at du er trygg i ditt eget hjem, så du vil ikke tape noe på å oppsøke hjelp. Gjør det NÅ, før han skader deg enda mer. Ønsker deg lykke til.

Ja, jeg ser at du allerede har vært hos lege, og har bildebevis. Da har du det som trengs av beviser.

Skrevet

Gå til lege og til politi etterpå. Ikke tull med deg selv; få noen til å være sammen med deg og gi ham den straffen han fortjener. Hvis du ikke klarer det av kjærlighet til deg selv, så tenk på andre han kan gjøre det samme mot i fremtiden.

Skrevet

Dra til mottaket uansett. Der har de nok noen du kan snakke med også. Ta gjerne en betrodd venninne eller et familiemedlem. Dra så til politiet og anmeld. Denne fyren er potensielt livsfarlig.

Jeg kjente selv ei som ble drept av ekskjæresten sin. Jeg mener ikke å skremme deg, bare fortelle deg at det er farlig å ikke gjøre noe. Ikke la det gå lengre enn dette, før du gjør noe. Om ikke for din egen del, så for andre kvinners del.

Ta vare på deg selv. :klem:

Skrevet

Hvordan føler dere at livet til gjest blir lettere dersom hun politianmelder denne mannen?

Burde dem ikke heller snakket litt sammen?

Gjest hopeful
Skrevet
Hvordan føler dere at livet til gjest blir lettere dersom hun politianmelder denne mannen?

Var det en spøk?

Skal hun virkelig sette seg ned å snakke med et menneske som har mishandlet henne fysisk og psykisk på det groveste? Jeg hadde ikke tatt sjansen på det iallefall....

TS: Ville tatt kontakt med mottaket for råd og veiledning der! De kan hjelpe deg å anmelde forholdene hvis du ønsker det, og/eller gi deg støtte og en skulder å gråte på dersom du trenger det! Det som du har opplevd er forferdelig! Håper du får hjelp!

Hvis han kommer på døren igjen, ville jeg ikke åpnet, men heller ringt politiet!

Skrevet

hopeful, dersom du hadde gått berserk på meg så ville jeg vel forsøkt å finne ut årsaken og snakket med deg før jeg anmeldte dette.

Menmen folk er jo forskjellig.

Gjest hopeful
Skrevet
hopeful, dersom du hadde gått berserk på meg så ville jeg vel forsøkt å finne ut årsaken og snakket med deg før jeg anmeldte dette.

Menmen folk er jo forskjellig.

Jeg ville ikke oppsøkt en som har banka meg og prøvd å voldta meg for å prøve å finne ut hvorfor han gjorde det!! Uansett så har han jo ingen god grunn for å gjøre noe sånt! Utilgivelig mener jeg da...

Skrevet

Der er vi forkskjellige. Jeg hadde forsøkt å finne ut grunnen til at et menneske var så rasende på meg at hun ville forsøkt å ta meg.

Du mener det ikke finnes noen grunn til å gjøre sånt så jeg kan forstå at det ikke er like viktig for deg å finne årsaken.

Skrevet

Hvordan skal hun klare å møte han igjen? Han har jo prøvd å voldta henne en gang, hun har jo ingen garanti for at han ikke prøver igjen. Du har kanskje ikke opplevd så mye fælt, waco?

Trådstarter, du kan sikkert dra til senteret likevel. De kan kanskje hjelpe deg å bearbeide det og gi råd om hva du bør gjøre videre. :klem:

Skrevet

Jeg ble stukket med saks av en jente jeg var sammen med en gang.

Lurte på om jeg skulle anmelde dette her.

Følte at dersom hun fikk en bot på 5000 kroner fra statskassen, om hun var i avhør, eller om hun fikk tre måneders fengsel, eller om jeg måtte gå med voldsalarm, kanskje hvis vi innesperret henne, eller hvis jeg sørget for at hun fikk frihetsberøvelse så ville alt bli så meget bedre og jeg ville følt meg mye trygger.

I stedet så valgte jeg spørre henne hva som var årsaken til dette, og hvorfor hun gjorde det, - jeg vil heller at jeg skal vite årsaken til stikket enn at jeg ikke skal skjønne noe.

Det endte med at hun var utrolig lei seg og angret, fortalte meg i detalj hvorfor og såvidt jeg vet så har hun aldri gjort dette igjen. (ti år siden).

Skrevet

Nytter vel ikke PRATE med en person som gjenntatte ganger har vært voldelig mot en...

Det kan utarte seg til noe enda verre en hva som har vært og kan bli direkte farlig.

Da bør en i så fall ha med en meget sterk tredjepart til stede som kan hjelpe til om mannen går amokk igjen. (noe som sansynligvis vil skje etter forhistirien å dømme)

Forhør deg med krisesenteret, det er sikket et nr du kan ringe å spørre og få råd.

Hadde det vært meg hadde jeg ringt eller aller helst dratt dit med en gang.. ja nå i kveld.

Høres ikke ut som du er trygg i ditt eget hjem.

Skrevet

Det eneste jeg vet er at folk går amok når de blir provosert.

Hvorfor er dere så uinteressert i å finne årsaken til at denne mannen er så sint på trådstarter?

Skrevet
Jeg ble stukket med saks av en jente jeg var sammen med en gang.

Lurte på om jeg skulle anmelde dette her.

Følte at dersom hun fikk en bot på 5000 kroner fra statskassen, om hun var i avhør, eller om hun fikk tre måneders fengsel, eller om jeg måtte gå med voldsalarm, kanskje hvis vi innesperret henne, eller hvis jeg sørget for at hun fikk frihetsberøvelse så ville alt bli så meget bedre og jeg ville følt meg mye trygger.

I stedet så valgte jeg spørre henne hva som var årsaken til dette, og hvorfor hun gjorde det, - jeg vil heller at jeg skal vite årsaken til stikket enn at jeg ikke skal skjønne noe.

Det endte med at hun var utrolig lei seg og angret, fortalte meg i detalj hvorfor og såvidt jeg vet så har hun aldri gjort dette igjen. (ti år siden).

Ut fra hva du skriver opplevde du et engangstilfelle !! (poengterer at jeg ikke bagateliserer alvorligheten i det)

TS skriver om gjenntatte voldsepisoder med skader og voldtektsforsøk med flere legebesøk.

Da synes jeg saken blir en helt annen. I tillegg til at det er en dame\jente som i (de mange tilfeller) er svakere en en mann.

Kan bli direkte farlig å ta kjangsen på et nytt møte for en prat med denne mannen.

Skrevet

Hvorfor er dere så uinteressert i å finne årsaken til at denne mannen er så sint på trådstarter?

TS ønsket å avslutte forholdet pga. utrygghet -før- episodene startet.

Sinne\overfall\voldtektsforsøk kom -etter- det.

Ut fra hva TS skriver virker det som mannen går amokk pga. at han ikke ønsker å godta at forholdet er slutt.

Gjest hopeful
Skrevet

Sint eller ikke, så er ikke personer som voldtar og mishandler andre mennesker riktig vel bevart! TS har blitt utsatt for gjentatte overgrep, og personen som har gjort dette mot henne er jo helt klart farlig. Jeg forstår ikke tankegangen din! Hvorfor skulle hun være opptatt av grunnen til dette? Hun har uansett ikke gjort noe for å fortjene en slik behandling!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...