Gå til innhold

Flau på butikken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har jobbet i matbutikk, og la en del merke til hva folk kjøpte.. særlig de litt pussige stamkundene. hadde en gammel mann som var innom hver dag og kjøpte opptil 5-6 melkerull. så hadde vi en som kom og kjøpte seg noen øl. etter noen timer kom han igjen og kjøpte ei til.. sånn gikk det hele dagen. kunne komme ca 4-5 ganger, og stinka mer og mer øl..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...

MEN jeg blir flau når jeg er med typen på butikken og han kjøper kondomer (noe jeg i utgangspunktet ikke synes er flaut), men når han slenger tre pakker på båndet og gliser til den personen som sitter i kasse, mens han aller helst klyper meg i rompa.... da synes jeg det begynner å bli litt pinlig... :rodme:

Hehe.. Artig historie!

Så lenge han ikke slenger oppå vaskehansker og babyolje også så overlever du nok.

Skrevet
MEN jeg blir flau når jeg er med typen på butikken og han kjøper kondomer (noe jeg i utgangspunktet ikke synes er flaut), men når han slenger tre pakker på båndet og gliser til den personen som sitter i kasse, mens han aller helst klyper meg i rompa.... da synes jeg det begynner å bli litt pinlig... :rodme:

DA hadde jeg blitt flau og!! :ler:

Skrevet

Er jo i grunnen litt merksnodig at her får kassabetjeningen så øra flagrer i tråd etter tråd, og nesten like mange tråder omhandler nevntes mangelfult utviklede sjelsevner, særlig da sett i forbindelse med bestemte dusere hårkulører. Og jommen får de ikke en tråd der folk falktisk er bekymret over at de skal legge merke til hva de handler, attpåtil?

- Jeg mener... Er dere sikker på at de har hjernekapasitet til annet enne å ralle: "blipp, blipp, blipp, pose?" Blir ikke dette her et slags catch22-paradoks? :twisted:

Gjest skoeska
Skrevet

JA jeg blir flau.. men det er vel mest etter dette skjedde:

Jeg bodde rett ved en liten dagligvarebutikk som var drevet av kinesere.. Hver dag (så og si) gikk jeg ned dit og kjøpte godteri.. Kjøpte aldri middag og sånn der for det var en ganske overprisa butikk, men alltid når jeg (eller sambo) fikk lyst på noe godt gikk jeg ned dit. Skal legges til at de var ikke særlig sympatiske de som jobba der, og hele familien var alltid til stede (de hadde et slags familierom bak kassa). En dag jeg kjøpte min daglige dose av kinder-sjokolade og andre småsjokolader, sier plutselig kinadama til mannen sin chingchangching CHOCOLATTE chingchingchang. Han så på meg, på sjokoladen, og etterpå holdt de på å le seg ihjel. Jeg ble dritflau, men sa ingenting, men HALLO! De trodde vel ikke jeg forsto noen ting siden de snakka på kinesisk, men ja, det gjorde jeg altså. Ordet sjokolade var ikke til å misforstå. Etter det turte jeg nesten aldri å gå ned dit igjen for jeg var så flau. Angret i ettertid på at jeg ikke sa noe tilbake når de lo av meg.. Men men.

Så ja jeg unngår å gå på samme butikk og kjøpe godterier hver dag.. Vel, nå kjøper jeg ikke godterier hver dag lengre heller da men. Skal vel kanskje takke kinagjengen på hjørnet, de hjalp meg spise mindre sjokolade i sin tid.

Skrevet
Hehe, jeg tenker litt over det selv, hvis jeg kjøper mye usunt en periode. Men jeg har jobba i butikk selv, og kan love deg at man blåser i hva folk kjøper ;)

Jeg tror dette er normalen.

Jeg blir ganske overrasket over at folk virkelig må bry seg med hva andre folk velger å kjøpe eller ikke kjøpe.

HerreGud, er folk virkelig så nysgjerrige??

Skrevet

Jeg bodde rett ved en liten dagligvarebutikk som var drevet av kinesere.. Hver dag (så og si) gikk jeg ned dit og kjøpte godteri.. Kjøpte aldri middag og sånn der for det var en ganske overprisa butikk, men alltid når jeg (eller sambo) fikk lyst på noe godt gikk jeg ned dit. Skal legges til at de var ikke særlig sympatiske de som jobba der, og hele familien var alltid til stede (de hadde et slags familierom bak kassa). En dag jeg kjøpte min daglige dose av kinder-sjokolade og andre småsjokolader, sier plutselig kinadama til mannen sin chingchangching CHOCOLATTE chingchingchang. Han så på meg, på sjokoladen, og etterpå holdt de på å le seg ihjel. Jeg ble dritflau, men sa ingenting, men HALLO! De trodde vel ikke jeg forsto noen ting siden de snakka på kinesisk, men ja, det gjorde jeg altså. Ordet sjokolade var ikke til å misforstå. Etter det turte jeg nesten aldri å gå ned dit igjen for jeg var så flau. Angret i ettertid på at jeg ikke sa noe tilbake når de lo av meg.. Men men.

Så ja jeg unngår å gå på samme butikk og kjøpe godterier hver dag.. Vel, nå kjøper jeg ikke godterier hver dag lengre heller da men. Skal vel kanskje takke kinagjengen på hjørnet, de hjalp meg spise mindre sjokolade i sin tid.

Det var jo direkte uforskammet.

Skrevet

Jeg regner med jeg er blitt "utsatt for" den samme butikken. De er ikke spesielt diskre når de baksnakker folk, nei... Hjelper lite at jeg ikke skjønner kinesisk når de peker, glaner, ler og "former" stor mage og store pupper på seg selv for å vise hverandre hvordan jeg ser ut. Jeje, jeg slutta i hvertfall å handle der.

Skrevet

Eneste gangen jeg blir tilnærmet småflau, er på fredagskvelden når jeg står og skal betale taco'en... og ser at alle de 14 andre i køen også skal ha taco. Føler meg litt "saueflokk"-ish. Men kan ikke si det gjør meg pinlig berørt, bare litt sånn "Ehe....".

Skrevet

Har aldri vært flau på butikken, utenom når jeg har kjøpt kondomer. Og jeg kjenner mange av de bak kassa... :gjeiper: Men så kjøper jeg egentlig ikke så mye "flaut" heller. Mest sunn mat, pluss litt sørlandscihps nå og da.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Det bryr meg fint lite hva andre maatte tenke om hva jeg handler. Det faar man jo sannsynligvis aldri vite, saa hvorfor bekymre seg? Livet er for kort for den slags tullete bekymringer! ;)

Skrevet (endret)

Tråd ryddet for utenomsnakk

- Aniria - Mod -

Endret av Gjest
Skrevet

Direkte frekt!!! :frustrert:

Der hadde ikke jeg handla mer!

Skrevet

Jeg har det litt sånn at jeg håper alle følger med når jeg fyller handlevognen med frukt og grønt, ellers tenker jeg ikke så mye over det.

Jeg tenker over det hvis jeg kjøper øl - det er en gammel skade fra den gang jeg var gift med en som drakk altfor mye - og skaden innebærer at jeg tenker mitt om andre som kjøper alkohol også :sjenert:

Skrevet

Det hender jeg blir flau. Ikke over godtekjøp etc., men av kombinasjoner av varer jeg legger i handlekurven.

Det verste jeg kan huske: Handlet dopapir, to pakker bind, en sixpack øl, masse talglys, potetgull, ullsokker, kleenex, diger pose smågodt, Fjordland-middag samt en elendig billig-dvd av typen romantisk komedie.

Det formelig oser PMS/mensen, gressenke-for-en-helg samt behov for komfort lang vei.

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...