Gå til innhold

Flau på butikken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En venninne av meg sier alltid at alt snopet ikke er til henne, fordi hun synes hun kjøper så store mengder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En eneste gang har jeg fått kommentar fra kassadama. Det var svært medfølende da handlekurven min bestod av tamponger, paracet, sjokolade og KK. :fnise:

Hihi da går det liksom, hadde det derimot vært en mann :kjefte:

Jeg kjenner meg så absolutt igjen i TS, det var en periode jeg hadde såå dilla på marsipankakestang (sånn lang de selger på Mega/Meny-den type butikker, ca 4-5 biter lang) så jeg var innom et par ganger den uka for å kjøpe *skamme seg*

Håper kassadama (samme dame, typisk) trodde jeg skulle feire noe eller noe, hehe :)

Tar jeg storhandel har jeg lite problem med å hande endel snop med, men hvis jeg har glemt det gode og drar tilbake, føler jeg meg relativt ille når jeg legger følgende på rullebåndet (før en helg)

Sjokolade, Cola, potetgull, søtt-godteri og annen skit

(Nå sier jeg ikke at jeg kjøper alt før hver helg, men jeg lurer fortsatt på hva kassapersonen tenker når jeg kommer med herligheten...

spesielt hvis personen før er "super-sunn")

Kanskje det har noe med vekt å gjøre? Jeg er slank og kan ikke si jeg har fått noen spesielle blikk (men jeg føler meg litt utilpass til tider), kanskje tankene kommer med størrelsen på personen?

Skrevet

jeg tenkte sånn da jeg var litt yngre, og nettopp hadde flyttet til området der nærbutikken min er.

Men jeg har selv jobbet i butikk, og har aldri tenkt over hva folk handlet.

Det gjorde ikke kollegaene mine heller.

Men nå har jeg handlet i den nærbutikken i 6 år, og jeg kjøper hva som helst når som helst uten å bry meg. Kommentarer? Ja, det hender, men det er bare fordi jeg nå kjenner de som jobber der, og vi spøker med hverandre :)

For eks om jeg panter flasker : - Jasså, blakk igjen nå?

om jeg kjøper øl: - party eller? :ler:

Men det er som sagt bare fordi jeg er fast kunde og jeg er med på spøken.

Det eneste jeg synes var flaut er når jeg måtte kjøpe kondomer der for en kompis, og snus til broren min :sjenert:

Skrevet
En eneste gang har jeg fått kommentar fra kassadama. Det var svært medfølende da handlekurven min bestod av tamponger, paracet, sjokolade og KK. :fnise:

Ah, de fleste jenter vet jo hvordan det føles :) Sympati hjelper også mye når man har det sånn, så en sånn medfølende kommentar hadde nok jeg også satt pris på.

En venninne av meg sier alltid at alt snopet ikke er til henne, fordi hun synes hun kjøper så store mengder.

Det er i hvert fall ikke lurt, for da blir man lagt bedre merke til. En kunde hos oss (en veldig gammel, søt dame som knapt kunne gå) kjøpte bestandig masse bind når hun kom innom. Hun kom minst en gang i uka. Hun fortalte bestandig at det var til en venninne av henne, som led av "lekkasje". Stakkars, hun var ikke god til å lyve så vi skjønte jo at det var til henne. Men vi tenkte ikke på det før hun begynte å nevne det hver gang hun kom innom.

Jeg tenker sjelden over hva folk kjøper når jeg står i kassa, jeg konsentrerer meg mest om å finne strekkoder og sjekke at alt blir riktig. Men jeg skal ærlig innrømme at det er noen unntak. For eksempel er det en veldig stor dame som uten unntak kommer og fyller handlevogna med godis og kaker den 20. hver måned. Jeg vet det er stygt, og nå blir jeg vel lynsjet, men jeg blir litt provosert for jeg tenker mitt om at der står jeg og jobber sånn at hun skal ha råd til å kjøpe alt det som gjør at hun er så diger som hun er. Men jeg viser selvfølgelig ikke for henne hva jeg tenker.

Ellers tenker jeg ikke over at noen kjøper masse godteri.

Skrevet
Ah, de fleste jenter vet jo hvordan det føles :) Sympati hjelper også mye når man har det sånn, så en sånn medfølende kommentar hadde nok jeg også satt pris på.

Det er i hvert fall ikke lurt, for da blir man lagt bedre merke til. En kunde hos oss (en veldig gammel, søt dame som knapt kunne gå) kjøpte bestandig masse bind når hun kom innom. Hun kom minst en gang i uka. Hun fortalte bestandig at det var til en venninne av henne, som led av "lekkasje". Stakkars, hun var ikke god til å lyve så vi skjønte jo at det var til henne. Men vi tenkte ikke på det før hun begynte å nevne det hver gang hun kom innom.

Jeg tenker sjelden over hva folk kjøper når jeg står i kassa, jeg konsentrerer meg mest om å finne strekkoder og sjekke at alt blir riktig. Men jeg skal ærlig innrømme at det er noen unntak. For eksempel er det en veldig stor dame som uten unntak kommer og fyller handlevogna med godis og kaker den 20. hver måned. Jeg vet det er stygt, og nå blir jeg vel lynsjet, men jeg blir litt provosert for jeg tenker mitt om at der står jeg og jobber sånn at hun skal ha råd til å kjøpe alt det som gjør at hun er så diger som hun er. Men jeg viser selvfølgelig ikke for henne hva jeg tenker.

Ellers tenker jeg ikke over at noen kjøper masse godteri.

Den skjønte jeg ikke. Hun får da ikke bedre råd til å kjøpe ting av at du står og jobber. Det er du som får betalt for at du står og jobber. Hun verken tjener eller sparer en dritt ved at du jobber. Jeg jobber og tjener penger, og det er det at JEG jobber som gjør at jeg har råd til å kjøpe meg mat og det jeg vil av snop. At det står folk og jobber i kassen har da overhodet ingenting med hva jeg har råd til og ikke råd til. De jobber for at de selv skal ha råd til ting.

Og om hun kun kjøper godis EN gang i måneden, så er hun faktisk virkelig flink! Jeg kjøper snop adskillig oftere enn det.

Skrevet
Og om hun kun kjøper godis EN gang i måneden, så er hun faktisk virkelig flink! Jeg kjøper snop adskillig oftere enn det.

Jeg tror poenget er at hun handler SÅ MYE at det varer til hele måneden, og hun får sikkert lønn den 20 siden det er da hun tar storhandelen :)

Skrevet

Jeg kjøper gjerne øl og godteri og brus og alt det der uten å bli flau. men når jeg skal kjøpe dopapir - DA sliter jeg.

Føler at de ansatte i butikken og alle de andre kundene ser for seg at jeg sitter på do og tørker meg, liksom.

Skrevet
Jeg tror poenget er at hun handler SÅ MYE at det varer til hele måneden, og hun får sikkert lønn den 20 siden det er da hun tar storhandelen :)

Eller så pleier hun å ha klubb den 20 i måneden, og handler inn til hele venninnegjengen. Eller hun har stor familie, og alt det godiset skal fordeles på 5-6 stykker. Hvorfor antar man automatisk at hun skal ete alt aleine, bare fordi hun er overvektig? Kjekt med fordommer, gitt....

Skrevet

Jeg var så ofte i en butikk en gang at jeg fikk kommentarer når jeg hadde klippet håret. Det var flaut. I samme butikk fikk jeg kommentar på mitt noe voldsomme forbruk av cola light. Men han innrømmet at han var colaholiker selv så da var det greit ;)

Skrevet

Jeg tror det er litt forskjell på en liten lokal butikk eller en større butikk.

Selv jobbet jeg i en større Rema-butikk for noen år siden, og jeg tenkte overhodet ikke på hva folk handlet. Fikk nesten ikke med meg ansiktene på kundene engang, og der var så mye varer. Det eneste jeg la merke til husker jeg, det var hvis butikken hadde fått inn partivarer jeg selv syntes det kunne være kjekt å ha. Da stakk jeg innom for å handle etter arbeidstid :fnise:

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt over -regner da med at de som står i kassa har bedre ting å bruke tiden sin på enn å huske meg og varene mine fra gang til gang. De har da dessuten mange kunder om dagen, jeg er neppe så spesiell og minneverdig. Og om en i kassa en enkelt gang skulle mene noe om matvalget mitt og bruke ti sekunder på å tenke på det -hva så? Det plager da ikke meg...

Skrevet

Syns det kan være flaut å kjøpe potetgull og annen usunn mat, og øl. Spesielt i store mengder, når vi f.eks skal ha fest hjemme...:rodme:

Ellers så synes mannen min det er kjempeflaut å kjøpe p-piller til meg :fnise:

Men ærlig talt, det er et produkt til oss begge selv om resepten er i mitt navn, og det er ikke alltid jeg rekker apoteket... Men som oftest får han medfølende blikk av apotekeren :)

Skrevet

Her hvor jeg og sambo bor er det en relativt liten butikk, og de samme folka har jobbet der i alle årene vi har brukt den butikken, så jeg syns det er flaut å gå inn der og kjøpe godteri e.l. MÅ alltid ha med noe 'vanlig' også, melk eller brød eller noe i den duren :ler:

Skrevet

Jeg legger merke til enkeltpersoner. Er for eksempel en kunde som er relativt stor, og som flere ganger i uka kommer og kjøper to melkeruller, coca cola, kanskje et par boller og et kyllinglår og en banan. Også legger jeg merke til de tynne spinkle "fjortissjentene" som alltid kjøper sjokolade, cola og annet dårlig, flere ganger i uka.

Ellers legger jeg ikke så mye merke til varene.

Skrevet
Eller så pleier hun å ha klubb den 20 i måneden, og handler inn til hele venninnegjengen. Eller hun har stor familie, og alt det godiset skal fordeles på 5-6 stykker. Hvorfor antar man automatisk at hun skal ete alt aleine, bare fordi hun er overvektig? Kjekt med fordommer, gitt....

Ja det er fordommer, det er jo det jeg skrev tidligere, at blikkene kanskje kom med vekta?

Det er vel ingen hemmelighet at flere av oss har disse fordommene, enten man vil eller ikke?

Ser jeg en svært stor person gafle i seg en mengde mat på Burger King o.l reagerer jeg mer på det enn om en slank person gjør det samme, er jeg stolt av at det er slik jeg automatisk tenker? nei, men er det noe poeng i å benekte det når det er fakta? nei.

(Det er selvfølgelig de som lider av overvekt pga sykdom o.l, de faller innenfor samme kategori enten de vil eller ikke. Selv synes jeg overvektige personer som er det av "naturlige grunner" (=mat/manglende trening/aktivitet) bør gjøre noe med det dersom de ikke takler å få noen blikk. Jaja jeg tråkker vel på noen tær nå, men det får så være)

Skrevet

Det avhenger jo veldig av størrelsen på butikken..

Har en liten butikk som ligger omtrent 50 meter fra der jeg bor, og i eksamenstiden stakk jeg innom HVER dag og handlet brus og godteri..

Huff, blir fremdeles flau ut av det :P Nå handler jeg bare snop på fredager og det ser jeg at alle andre også gjør, så da går det greit.

Skrevet

Noen ganger kan jeg se på innholdet i en kurv eller vogn i butikken og tenke: "Her var det vanvittig mye usunt! Hvordan ser den personen ut som spiser sånn?" og når jeg titter opp ser jeg et menneske som ikke ser sunn ut i det hele tatt, har ofte store byller til kviser og er gusten i huden, dårlig holdning, kanskje overvektig...

Skrevet
Syns det kan være flaut å kjøpe potetgull og annen usunn mat, og øl. Spesielt i store mengder, når vi f.eks skal ha fest hjemme...:rodme:

Ellers så synes mannen min det er kjempeflaut å kjøpe p-piller til meg :fnise:

Men ærlig talt, det er et produkt til oss begge selv om resepten er i mitt navn, og det er ikke alltid jeg rekker apoteket... Men som oftest får han medfølende blikk av apotekeren :)

Da kan han trøste seg med at han ikke trenger å kjøpe potensfremmende piller, som samboeren min må. Å kjøpe prevensjon er barnemat i forhold. Det er ikke bare gamle menn som har problemer med potensen...

Skrevet

Eller så får hun trygd den 20. i måneden, dvs at de som jobber på butikken og betaler skatt indirekte sponser godteriet hennes

Skrevet

Hehe, jeg tenker litt over det selv, hvis jeg kjøper mye usunt en periode. Men jeg har jobba i butikk selv, og kan love deg at man blåser i hva folk kjøper ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...